منتــدى الســالميــه   
ملفي الشخصي | الدليل تسجيل الدخول | بحث | مســـاعدة | الألعاب | قائمة الإداريين | الصفحه الرئيسيه

الموضوع الأقدم التالي   الموضوع الأحدث التالي
» منتــدى الســالميــه » القسم الـفـنـي » الســـاحـــــــة الــثــقــافــيــة » رغم أني لا أراكي000 اهداء خاص (الصفحه 1)

- إرسال هذه الصفحه لصديق!   الموضوع متكون من صفحات: 1  2  3   
الكاتب الموضوع: رغم أني لا أراكي000 اهداء خاص
جاميليو
عضو نشيط
رقم العضويه 64410

This user is from Egypt
أيقونه 6 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ جاميليو   الموقع المفضل للعضو   البريد الإلكتروني جاميليو   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   عنوان ياهو ماسنجر GAMW_SI@HOTMAIL.COM  عنوان المسنجر GAMW_SI@HOTMAIL.COM
تلك القصيدة مهداة لكل الاعضاء بداية
ونهاية مهداة اهداء خاص لمن تريد ان ترحل وتتركنا
عسي أن تعدل عن رأيها وتبقي معنا:::::::::::

رغم أنى لااراكى

رغم أنى لاأراكى
أجد نفسى تخبرنى بأنها تهواكى
وأسمع صوت نداكى
فكأن بى نجمه تضىء فى سماكى
ويرد اسمى على شفاكى
فكان يداى تلامس يداك
ماذا فعلتى بى مليكتى ؟؟
وماذا تفعلى ماذا عساكى
وكأن ريحا قد أتت
القتنى بعيدا عمن سواكى
فصرت ريشة فى الفضاء
تلتمس أن تهبط فى رحاكى
وسألت نفسى عن المدى
فأخبرتنى أن جل المدى مداكى
قف تعقل يارجل
فقد تعود من الهوى بقلبا باكى
ألم تكن نهيت عن الهوى
فخاطبنى الهوى أنى نهيت عمن عداكى
وكنت أحلم أن القى الصبا
فصحوت وقد وجدت أن الصبا صباكى
نعم حباكى الله الهدى
فبدا لى أن نعم الهدى هداكى
وعلمت أن لكل حب فدوي
فادا وجبت الفدوي فقلبي فداكي

--------------------
جاميليو

المشاركات: 284 | من: مصر | تاريخ التسجيل: مايو 2006  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
جاميليو
عضو نشيط
رقم العضويه 64410

This user is from Egypt
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ جاميليو   الموقع المفضل للعضو   البريد الإلكتروني جاميليو   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   عنوان ياهو ماسنجر GAMW_SI@HOTMAIL.COM  عنوان المسنجر GAMW_SI@HOTMAIL.COM
ماذا فعلتى بى مليكتى ؟؟
وماذا تفعلى ماذا عساكى
وكأن ريحا قد أتت
القتنى بعيدا عمن سواكى
فصرت ريشة فى الفضاء
تلتمس أن تهبط فى رحاكى
وسألت نفسى عن المدى
فأخبرتنى أن جل المدى مداكى
بيتهيألي بعد تلك الابيات مفيش رحيل وحرقتيلي الابيات اللي كنت مجهزها اظبط بيها اول بنت تكلمني من المنتدي ووقفتي سوقي يلا ربك كريم ويعوض

--------------------
جاميليو

المشاركات: 284 | من: مصر | تاريخ التسجيل: مايو 2006  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
بنوته الشرقية
عضو نشيط جدا
رقم العضويه 7508

This user is from Saudi Arabia
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ بنوته الشرقية     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه 
ياسلام عليك جاميليو ..

حب من أول همسه ^_^

.
.
.

عالعموم .. سطور وإختيار جميل ..
لكن وين روزالين ..!؟

.
.

اختك

--------------------
إبتسمـ ..
فأن الله ماأشقاك إلا ليسعدكـ ّ!

المشاركات: 1297 | من: ksa | تاريخ التسجيل: مارس 2003  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
نور القلب
عضو جديد
رقم العضويه 66783

This user is from Egypt
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ نور القلب   البريد الإلكتروني نور القلب   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه 
قف تعقل يارجل
فقد تعود من الهوى بقلبا باكى
ألم تكن نهيت عن الهوى
فخاطبنى الهوى أنى نهيت عمن عداكى
مش بقولك كلامك رائع تفاجئنا في أبياتك
وأجمل ما فيك ان قصيدتك لا تفهم من معناها فقط بلا لابد من قرأتها كاملة لان كل شطر فيها له سمة تميزة عن غيرة000 ده بالنسبة للشعر لكن ايه حكايه الاهداء وهل هو لروزالين مثلما قالت بنوتة شرقية
بس يشفع يكي انك لم تراها لاني بصراحه بفكر جديا احبها اليومين الجايين ولو عندك أعتراض اكتب قصيدة بكدة هههههههههههه

--------------------
نور القلب

المشاركات: 56 | من: مصر | تاريخ التسجيل: يونيو 2006  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
rozaline
عضو نشيط
رقم العضويه 65516

This user is from Germany
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ rozaline   البريد الإلكتروني rozaline   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه 
جامليو يعجز لساني عن شكرك
والله اخر شيء كنت اتوقعه اهداء خاص
دا كثير علي
انا اشكرك بكل ما تحمل هذه الكلمة من معنى و احساس
و اكيد بعد كلامك ما فيش رحيل و ان رحلت حيكون غصبا عني و الله

................................
اراك جاميليو تراقص جفوني
تعزف على رموشي
تسري كالدم في عروقي
ترسم احلامي
تكتب اقداري
تلون دروب الحياة امامي
تنير جنات عمري
و احلى ايامي
اراك تدمي ازهاري
كالملاك ترعي احلامي
تبعد الكوابيس و الخوف عني
اراك كالقمر كالشمس
كالنجوووووووووووووووم
اراك ككياني
انت يا جاميليو يا غالي
يا فرحة زماني

--------------------
ibdae binafsika fa nhiha 3an ghayyiha ...fa ida intahat 3anho fa anta hakoimo... ... fahonaka man ya9balo in wa3dta wa ya9tadi birraeyi minka wa yanfa3o atta3limo

المشاركات: 132 | من: GERMANY | تاريخ التسجيل: يونيو 2006  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
rozaline
عضو نشيط
رقم العضويه 65516

أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ rozaline   البريد الإلكتروني rozaline   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه 
انا معاكم بنوتة الشرقية الله لا يحرمني منكم
تسلميلي اختي
...............
نور القلب انا سمعت انك بتفكر تحبني
لما تقرر تحبني بجد قولها لي عشان اخد بالي منك
ما انت سيد العارفين الحب عذاب...

--------------------
ibdae binafsika fa nhiha 3an ghayyiha ...fa ida intahat 3anho fa anta hakoimo... ... fahonaka man ya9balo in wa3dta wa ya9tadi birraeyi minka wa yanfa3o atta3limo

المشاركات: 132 | من: GERMANY | تاريخ التسجيل: يونيو 2006  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
جاميليو
عضو نشيط
رقم العضويه 64410

This user is from Egypt
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ جاميليو   الموقع المفضل للعضو   البريد الإلكتروني جاميليو   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   عنوان ياهو ماسنجر GAMW_SI@HOTMAIL.COM  عنوان المسنجر GAMW_SI@HOTMAIL.COM
العزيزة بنوتة شرقيه
أشكرك علي أهتمامك بي واهنئك علي حلاوة روحك ودقة الملاحظة طب حطي نفسك مكاني ارجعها ازاي ومخليهاش ترحل وعموما انا كهاوي يكتب الشعر بعشق الشاعرة روزالين لكن علي المستوي الشخصي والواقعي بلا شعر فنحن مجبرين ان نكون أخوات وأصدقاءوممكن لحظات حبايب
وفي النهاية بشكرك علي اهتمامك بي وبكل أعضاء المنتدي فصرتي أميرة لنا او اخت كبيرة في مقامها الكل يجدها بجانبة بلا طلب وأي حد هايرحل هاكتب فيه شعر عشان تحرموا ترحلوا
خـــــــــــــــــــــلاص

--------------------
جاميليو

جاميليو
عضو نشيط
رقم العضويه 64410

This user is from Egypt
يا عم نور القلب هو انا بكتب هيروغيليفي عشان ميتفهمش من عنوانة
انا هاسمحك عشان عارف انك تقصد المدح في كتاباتي بس متعملهاش تاني
اللي مش هاسمحك فيه انك تفكر تحلم بروزالين او حتي تكتبلها رد او تعليق
وبص من الاخر هي لو هتحب مش هتلاقي احسن مني طيب وابن حلال وبحب علي نفسي ومش مستفز زيك
بس في النهاية هي اخت غاليه وبنحترمها كلنا
وبشكرك نور علي مداخلاتك
سلام ونلتقي وقت اخر مع راحله اخري

--------------------
جاميليو

جاميليو
عضو نشيط
رقم العضويه 64410

This user is from Egypt
رد مقتبس:
المرسل الأصلي هو rozaline:
جامليو يعجز لساني عن شكرك
والله اخر شيء كنت اتوقعه اهداء خاص
دا كثير علي
انا اشكرك بكل ما تحمل هذه الكلمة من معنى و احساس
و اكيد بعد كلامك ما فيش رحيل و ان رحلت حيكون غصبا عني و الله

................................
اراك جاميليو تراقص جفوني
تعزف على رموشي
تسري كالدم في عروقي
ترسم احلامي
تكتب اقداري
تلون دروب الحياة امامي
تنير جنات عمري
و احلى ايامي
اراك تدمي ازهاري
كالملاك ترعي احلامي
تبعد الكوابيس و الخوف عني
اراك كالقمر كالشمس
كالنجوووووووووووووووم
اراك ككياني
انت يا جاميليو يا غالي
يا فرحة زماني

------------------------------------
هارد أقول آيه الله عليكي وبقت سيرتنا علي كل لسان
لكن انا سعيد بانك اقلعتي عن الرحيل وظليتي تنوري
المنتدي :{{{أسطورة أنتي أسطورة تتجمل في أجمل صورة
عيناكي جفناكي شفتاكي منظومة شعر مسطورة
لو غابت يوما عن عيني راح تشرق شمسي محصورة}}}}}

--------------------
جاميليو

جاميليو
عضو نشيط
رقم العضويه 64410

This user is from Egypt
بالنسبة لردك علي نور القلب غير مقبول مفيش حد يحبك في المنتدي غير جاميليو هو كان يعني كتب فيكي شعر ولا حاجه وتقولي له لو ناوي
يعني هيه بالنيه طيب انا ناويلك علي نيه ربنا اللي يعلمها
وفي الاخر يبني والله لو كان ينفع يا عم نور كنت انا اولي فمتعشمش نفسك يا بني لحسن نهايتها ربنا اللي يعلم بيهاوان كان ليك حق مفيش حد في المنتدي محبهاش
وفي الاخر انا اللي كتبت فيكي شعر واهداء وانا اولي من الكل عشان يبقي الكل عارف
خلاص
وفي النهايه ارسل لكي حب شاعر الي شاعرة واحترام اخ لاخته ومعزة صديق لصديقتة

--------------------
جاميليو

rozaline
عضو نشيط
رقم العضويه 65516

عندك حق جامليو محدش كتب في شعر غيرك
دا انا حظي من السما و انت الوحيد الي من حقه احب و يحبني..هههههه
شوف جامليو من غير ما نشعر و لا نخطط جمع بنا حب في علاقات متعددة
علاقة الاخوة من انبل و اجمل العلاقات
علاقة الصداقة خصوصا لما تكون خالية من اي مصلحة
فتكون علاقة ملهاش حدود و لا نهاية لا ل ينسيها زمن
و لا يمحيها بعد
اما علاقة الحب و الغرام فذا شيء مو بايدنا
خصوصا لما الظروف تلعب لعبتها
على العموم انا سعيدة بيك و بصداقتك و باخوتك
لسعاد لي هي انا طبعا
و سعيدة بحبك لروزالين

--------------------

rozaline
عضو نشيط
رقم العضويه 65516

[heartpump] [rose] [Smile]

--------------------

جاميليو
عضو نشيط
رقم العضويه 64410

This user is from Egypt
لن ارتضي بالبعاد ولو أتيت بعد المبعاد
فلكل فارس امسرة يمتطي لها الجواد
فادا كانت روزالين حبيبتي فانتي اميرتي سعاد
ولانستبق الاحداث يوما فغدا هو قدر يكتب من رب العباد
فاتركيني احبك بلا تمسك بالعناد

--------------------
جاميليو

rozaline
عضو نشيط
رقم العضويه 65516

جامليو حيرتني

--------------------

جاميليو
عضو نشيط
رقم العضويه 64410

This user is from Egypt
مر اول يوم بلا كلمات بلا بسمات
فقط حيرة وتنهدات فانتي اقرب الي من الدات
فلا تحتاري فانتي اميرة اشعاري
وعشقك يملا انهاري
احبك ام لااحبك سيظل اعظم اسراري

--------------------
جاميليو

الموضوع متكون من صفحات: 1  2  3   

إغلاق الموضوع   تثبيت الموضوع   نقل الموضوع   حذف الموضوع الموضوع الأقدم التالي   الموضوع الأحدث التالي
 - لطباعه هذا الموضوع
إذهب إلى:

إتصل بنا | منتدى السالمية دوت نت