هذي الدفعة الرابعة من الأفلام الي شفتها هالفترة. النقطة الثانية الي ما يحب لا يقراها لأنها ممكن تحرق عليكم الفيلم لكن انا ما أشوفه حرق للأحداث أبد بقدر ماهو شرح للقصة بشكل عام.
============
بييل
* أموت على أفلام اللي تتكلم عن العصور في 1700 و 1600 وافلام اللي ملابس الحريم تكون منفوشة. الفيلم حلو لكن مو واو لكني استمتعت فيه وأعطيه 8.5 من 10
* الفيلم باختصار شاب من عائلة غنية في عام 1769 يقيم علاقة مع امرأة سوداء البشرة وتنجب بنت. بعد مرور سنوات أراد هذا الشاب الاعتراف في ابنته بعد ما توفت الامرأة الي مارس العلاقة معاها. وحط أهله جدام الأمر الواقع ويابها القصر وهناك عاشت البنت وترعرت لكن بذيك الفترة كان التمييز العنصري لاعب دوره. شلون بنت غنية ووارثة فلوس الدنيا والدين وبشرتها سوداء؟
==================
بلنديد
* أعطي الفيلم 8.5 من 10 حلو بس توقعته أحلى من جذي لكنه فطسني ضحك بنفس الوقت. ممتع ونوعا ما نقدر نقول عنه فيلم عائلي.
* رجل وامرأة يتم تدبير لهم موعد علشان يتعرفون على بعض لكن المواعدة بينهم تفشل. الرجل عنده 3 بنات والمرأة عندها ولدين. في يوم مدير الرجل يخطط يروح رحلة الى جنوب أفريقا مع صديقته لكن صديقته الي بالصدفة تكون صديقة المرأة الي الي واعدها ماتبي تروح هالرحلة هالرجل والمرأة مع عيالهم يروحون هناك ويسافرون وشوي وشوي يتعرفون على بعض وتصير مفارقات حلوة وطريفة. كله صوب والفرقة الموسيقية مع المغني بصوب كل شوي ناطين بنص الفلم ويغنون مت ضحك عليهم ههههههه
==================
آيل فولو يو داون
* أعطي الفيلم 9.5 من 10 لمحبي افلام السفر عبر الزمن ولمحبي فيلم باك تو ذا فيوتشر الي مرة سويت عنه تقرير أنصحكم تشوفون هالفيلم
* ثاني أفضل وأحلى فيلم شفته بحياتي للسفر عبر الزمن من بعد السلسلة الرائعة العودة للمستقبل. الفيلم هذا يحكي عن أم مع ولدها يودعون أبوهم الي يسافر الى رحلة عمل. وبعد مرور الايام يحين وقت عودته. تنطره الأم وولدها لكن الأب لم يظهر.. بالاخير اتضح ان الأب مسافر عبر الزمن وانتقل الى عام 1945 علشان يقابل انشتاين ويعرف منه كذا شغلة. للأسف عيب الفيلم الوحيد ان أول ساعة من الفيلم تمهيد وبانت قصة السفر عبر الزمن في الأجزاء الأخيرة وهالشي قهرني. كنت ابي المشاهد تطول. احب أفلام السفر عبر الزمن لأن ودي بيوم يخترعون آلة للسفر لول كنت اول واحد سافرت وقبعت في الزمن الي احبه. الشاب الي بالفيلم هو نفسه الولد الصغير الي يطلع بأغلب الافلام شوفوا ويهه وركزوا؟ عرفتوه؟ اي نعم هو نفسه الولد الصغير الي طلع في فيلم الحاسة السادسة. والأم هي الي طلعت في المسلسل الغامض اكس فايلز.
============================
لوك
* اعطي الفيلم 5 من 10 أحداث الفيلم كلها داخل سيارة BMW تخيلوا المشاهد كلها سوالف بالتلفون. مادري شلون الممثل صبر طول هالمدة أنا المشاهد تعبت!!
* القصة باختصار ان رجل يبي يروح بالسيارة إلى لندن وللعلم الفيلم بريطاني. اقام علاقة مع زميلة له بالعمل وحملت واتصلت عليه انها بتولد وبالمستشفى وتبيه يكون حاضر. الرجل هذا متزوج وعنده ولدين وبنفس اليوم الي يبي يروح فيه المستشفى بلندن كان فيه مباراة مهمة ف مسوين جو علشان أبوهم يحضر ويشوف وياهم المباراة. وبنفس الوقت الرجل هذا يشتغل مقاول وعندهم مبنى مهم قيد البناء. ف الفيلم كله تلفونات شلون يعترف حق زوجته انه خانها وشلون يهدي الي أقام علاقة معاها وحامل منه وشلون يمشي أمور عمله وهو بالسيارة. كآبة كآبة. لكن اذا تبون الصج حلو انك تقعد على أعصابك وتخلي مخيلتك مفتوحة على مصراعيها وانت تشوف الفيلم وتسمع الاتصالات وتسوي ديكورات خيالية براسك للبيت والمستشفى وزعل الزوجة وخيبة الاولاد الي ناطرين أبوهم.
===============
بويز أوف أبو غريب
* أعطي الفيلم 10 من 10 فيلم رائع ويشوف إلى اللحظة الأخيرة. توقعت يكون ممل لكنه طلع ممتاز وقوي.
* جندي امريكي يلتحق بالجيش ويروح العراق في 2003 ويكون جندي في سجن أبو غريب أكبر سجن في العراق بعد هلاك صدام. في السجن يتعرف على سجين ارهابي ويصير صديق له ويهرب له كوكيز. شلون تعارفوا؟ وشلون تصادقوا؟ وشلون هذا الجندي الأمريكي تنقلب نفسيته بأول الفيلم وبآخر الفيلم؟ شي جدا جدا جدا حلو. الفيلم مقتبس عن قصة حقيقية. لكن ما أقدر أشرح لكم لازم تشوفونه. للعلم الفيلم فيه اهانة للعرب وهالشي نرفزني. فيه مشاهد لما يقولون عربي ريحته خايسة. ومصورين العرب خونة يبينلك جدامك شي ومن وراك شي ثاني. ماحبيت هالجزئية من الفيلم.
=================
صنع في مصر
* أعطيه 7 من 10 أحسه فيلم موجه حق الاعمار الي من 11 لحد 16 سنة فيلم للمراهقين أكثر من الكبار. فيلم يمشي حاله لكن مو بقوة أفلام أحمد حلمي السابقة.
* الي يعجبني في أحمد حلمي إنه قاعد يمشي بخط حلو بأفلامه وقاعد يقدم شغلات ما تشبه زملائه الفنانين. وهالشي يعجبني فيه ويعتبر ذاك. صح أفلامه كلها كوبي بيست ومسروقة من افلام اجنبية لكن حلو ان هالشي نعيشه بدراما سينمائية عربية. الفيلم هذا يحكي عن تقمص راعي المحل في شخصية الدب وتقمص الدب في شخصية صاحب المحل. وكل واحد يعيش حياة الثاني. وتصير مواقف كوميدية. مع اني ما أشوف الفيلم كوميدي جدًا. اللقطات الي اتخذت بالمسرح وخاصة المشاهد الأخيرة بالفيلم ذكرتني بأفلام ديزني مادري ليش؟ اساسا احس هالفيلم من روح افلام ديزني على أفلام جيم كيري. بس بشكل عام الفيلم عادي.
=========================
* أعطي الفيلم 7 من 10 حلو لكن فيه مشاهد جنسية كثيرة. كل شوي ماسك الريموت وأطوف ما ارتحت.
* صيدلاني ضعيف الشخصية أي شي زوجته تقوله يقولها حاضر يعني بالنهاية صاير " عبود " لها ولأبوها وعنده ولد واحد. بيوم وهو يوصل الأدوية لبيوت الزبائن يتعرف على زوجة ويقيم علاقة معاها وكل ما يتقابلون يقيمون علاقة مع بعض وشوي شوي يبدا يتحرر ويتغير تفكيره ويصير جريء ويتحكم بحياته حتى زوجته بعدين تحبه لما تشوف انه صار الآمر الناهي بالبيت.
مرسله في
في مهرجان توروتنو يمدحون تمثيل جوليان مور في فيلم Still Alice يقولون احتمال تكون من المنافسين بقوة بموسم الجوائز القادم , تمثل دور أليس اللي بدت عليها أعراض الزهايمر وشلون تتعامل مع هالمرض هي وأسرتها
Toronto: Jennifer Aniston Sparks Oscar Buzz With Game-Changing Drama ‘Cake’
Jennifer Aniston — Oscar contender? You better believe it after the tumultuous standing ovation she received at the Elgin Theatre on Monday afternoon for her potentially career-changing film Cake after tifflogothe end credits had rolled. Sans makeup but for scars and other disfigurements, Aniston proved way beyond cosmetic changes that she is the real thing. She’s heartbreakingly good, alternately bitingly dramatic and funny in this story of a woman suffering with chronic pain. It is also partially to the credit of writer Tobin and director Daniel Barnz (Phoebe In Wonderland, Won’t Back Down) that Aniston’s character Claire doesn’t strike a false note throughout
Given the right distributor (and I hear several are in the hunt) this should be Aniston’s Monster or Monster’s Ball — or even Dallas Buyers Club, which transformed Matthew McConaughey’s career last year and brought him the Best Actor Oscar. There are really no tricks to this performance. It’s raw and real, poignant and unexpected.
In a conversation shortly after the screening the palpably excited star told me the reaction received by the film and her performance was a bit overwhelming. “It was such an emotional moment for me. I was nearly brought to tears,” she said. In fact I heard she was in tears later backstage, when the positive tweets started coming in. As for the film, she said she simply couldn’t turn it down when it came to her less than a year ago. “You have to go with the script,” she said. “When I read it I knew it was the role of a lifetime. How could I turn that down?” At the post-screening Q&A she elaborated: “It was a no-brainer. Just reading Patrick’s script I actually saw myself doing it. I just felt like it was already happening and it was pretty easy to say ‘yes.’ It was such a beautiful, complex, layered, tortured character. I just tapped into something I was meant to do,” she said. She did extensive research and even had friends who suffered with similar pain and addiction to prescription drugs to curb it. She said she talked to a lot of people who deal with this huge problem, who could “walk me in that walk.”
2014 Toronto International Film Festival - Day 5Many pundits would probably dismiss Aniston as a major studio movie star who does lighter fare like We’re The Millers (a personal favorite by the way), but she has proven in the past with indie fare like The Good Girl and Management that she is no one-trick pony but rather a star with still-untapped potential. I actually thought she was great opposite Vince Vaughn in The Breakup, a wildly underrated studio dramedy.
Barnz says she was a joy to work with, jumping in feet first into the project that came together unusually quickly. He had reluctantly been judging a screenwriting competition in Southern California when it suddenly dawned on him the winner was a script he should make. “That was June, 2013; we were in pre-production in February and before the cameras in April, finishing in May,” he said of the accelerated schedule. He managed to get some more money from the producers for a faster postproduction schedule and got it ready just in time for Toronto. Aniston jokingly told me that quick pace caused windburn and whiplash, but they got it done in 25 days. One of the key producers is Mark Canton, largely known by his own admisson as the guy behind heavy testosterone flicks like 300. He says in addition to those he wants to do a program of about 10 smaller films of this kind of quality, even though he’s not quitting his day job. (He will be on the set for his latest epic, The Last Witch Hunter, today.) Canton told me at the after-party that there is no question they want to get this film out this year in time to qualify it for Oscars. They should, not only for Aniston’s bravura turn but also for past Supporting Actress nominee (for Babel) Adriana Barraza.
As for Aniston, this is the fourth time she’s been to the Toronto Film Festival. “Let’s hope the fourth time’s a charm,” she laughed, although it wouldn’t surprise me at all if it were.
الترجمة باختصار إنه اللي شافوا فيلم cake في مهرجان تورونتو السينمائي وايد عجبهم أداء جينفر آنستون ,, وبعد انتهاء الفيلم اوقفو وصفقوا لها فرصتها كل يوم تزيد
Toronto: Jennifer Aniston Sparks Oscar Buzz With Game-Changing Drama ‘Cake’
Jennifer Aniston — Oscar contender? You better believe it after the tumultuous standing ovation she received at the Elgin Theatre on Monday afternoon for her potentially career-changing film Cake after tifflogothe end credits had rolled. Sans makeup but for scars and other disfigurements, Aniston proved way beyond cosmetic changes that she is the real thing. She’s heartbreakingly good, alternately bitingly dramatic and funny in this story of a woman suffering with chronic pain. It is also partially to the credit of writer Tobin and director Daniel Barnz (Phoebe In Wonderland, Won’t Back Down) that Aniston’s character Claire doesn’t strike a false note throughout
Given the right distributor (and I hear several are in the hunt) this should be Aniston’s Monster or Monster’s Ball — or even Dallas Buyers Club, which transformed Matthew McConaughey’s career last year and brought him the Best Actor Oscar. There are really no tricks to this performance. It’s raw and real, poignant and unexpected.
In a conversation shortly after the screening the palpably excited star told me the reaction received by the film and her performance was a bit overwhelming. “It was such an emotional moment for me. I was nearly brought to tears,” she said. In fact I heard she was in tears later backstage, when the positive tweets started coming in. As for the film, she said she simply couldn’t turn it down when it came to her less than a year ago. “You have to go with the script,” she said. “When I read it I knew it was the role of a lifetime. How could I turn that down?” At the post-screening Q&A she elaborated: “It was a no-brainer. Just reading Patrick’s script I actually saw myself doing it. I just felt like it was already happening and it was pretty easy to say ‘yes.’ It was such a beautiful, complex, layered, tortured character. I just tapped into something I was meant to do,” she said. She did extensive research and even had friends who suffered with similar pain and addiction to prescription drugs to curb it. She said she talked to a lot of people who deal with this huge problem, who could “walk me in that walk.”
2014 Toronto International Film Festival - Day 5Many pundits would probably dismiss Aniston as a major studio movie star who does lighter fare like We’re The Millers (a personal favorite by the way), but she has proven in the past with indie fare like The Good Girl and Management that she is no one-trick pony but rather a star with still-untapped potential. I actually thought she was great opposite Vince Vaughn in The Breakup, a wildly underrated studio dramedy.
Barnz says she was a joy to work with, jumping in feet first into the project that came together unusually quickly. He had reluctantly been judging a screenwriting competition in Southern California when it suddenly dawned on him the winner was a script he should make. “That was June, 2013; we were in pre-production in February and before the cameras in April, finishing in May,” he said of the accelerated schedule. He managed to get some more money from the producers for a faster postproduction schedule and got it ready just in time for Toronto. Aniston jokingly told me that quick pace caused windburn and whiplash, but they got it done in 25 days. One of the key producers is Mark Canton, largely known by his own admisson as the guy behind heavy testosterone flicks like 300. He says in addition to those he wants to do a program of about 10 smaller films of this kind of quality, even though he’s not quitting his day job. (He will be on the set for his latest epic, The Last Witch Hunter, today.) Canton told me at the after-party that there is no question they want to get this film out this year in time to qualify it for Oscars. They should, not only for Aniston’s bravura turn but also for past Supporting Actress nominee (for Babel) Adriana Barraza.
As for Aniston, this is the fourth time she’s been to the Toronto Film Festival. “Let’s hope the fourth time’s a charm,” she laughed, although it wouldn’t surprise me at all if it were.
الترجمة باختصار إنه اللي شافوا فيلم cake في مهرجان تورونتو السينمائي وايد عجبهم أداء جينفر آنستون ,, وبعد انتهاء الفيلم اوقفو وصفقوا لها فرصتها كل يوم تزيد
أنا شخـصيا صحـيح أعشـقها لكن ما أتوقع تترشح أو مسـتحيل
لكن حـلو تبعد عن النوع اللي هـلكت نفسها فـيه شـوي
وتتجه للدراما فـترة يعني فيـلمين أو ثـلاثه
وأكييد مو صـعبه أنها تترشـح لأن فيه ناس ترشحوا وأخذوها
وياليت كانوا بوقـتها يـستحقونها إلا ظلموا اللي معهم مترشحين