منتــدى الســالميــه   
ملفي الشخصي | الدليل تسجيل الدخول | بحث | مســـاعدة | الألعاب | قائمة الإداريين | الصفحه الرئيسيه

الموضوع الأقدم التالي   الموضوع الأحدث التالي
» منتــدى الســالميــه » القسم التقـنـي و الإداري » ســـاحـــــة الكمبيوتر والانترنت » سؤال في السيدي رايتر

- إرسال هذه الصفحه لصديق!    
الكاتب الموضوع: سؤال في السيدي رايتر
eeko
عضو نشيط
رقم العضويه 13835

This user is from Egypt
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ eeko   البريد الإلكتروني eeko   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه 
مساء الخير
عندي سؤال هو السي دي رايتر اللي هو بيكون في الكمبيوتر مكانين للسي دي
واحد عادي والتاني مكتوب عليه دي في دي صح؟
اذا هو الله يخليكوا ليه مش بيشتغل يعني لما بدخل سي دي فاضي عشان اسجل اغنية السي دي مش بينزل عندي ليه؟
مرة نزل وبعد كده بطل
ارجو الاقي عندكم حل

المشاركات: 351 | من: ام الدنيا | تاريخ التسجيل: فبراير 2004  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
Badr
عضو فعال
رقم العضويه 1124

This user is from Saudi Arabia
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ Badr     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   عنوان المسنجر b7q@hotmail.com
مرحبا ..

مو معنى إن عندك اثنين يعني فيه سي دي رايتر ..

شوف ..

إذا كان مكتوب عليه Rewriteable أو WR فهو مجهز بسيدي رايتر ..

وأنصحك ترجع لمواصفات الجهاز عشان تعرف ..

لكن بما إنك تقول إنك مرة نزل يعني فيه سيدي رايتر ..

كل ما عليك .. إذا كان عندك وندوز xp

إنك تدخل على محرك أقراص cd سواءا D أو E ..

وتحط فيه الأغاني بنسخ ولصق ..

وتضغط Write these files to cd

راح يطلب منك تدخل السي دي الفاضي .. دخله ويكمل لك الوندوز الباقي ..

المشاركات: 7290 | من: London - Riyadh | تاريخ التسجيل: فبراير 2002  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
zakwan
قلم برونزي
رقم العضويه 14236

This user is from United Arab Emirates
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ zakwan         تحرير/حذف المشاركه   عنوان المسنجر zakwan66@hotmail.com
شكرا لأخينا بــدر وجزاة الله كل خير

واحب ان اضيف شيئ آخر ان بعض السيدي رايتر لايقبل النسخ بدون برامج النسخ مثل "النيرو" او غيرها من البرامج وخاصة تلك التي تأتي مع السيدي نفسها مثل اجهزة الايميشن "Imation" .

--------------------
 -

عليك بإخوان الثقات فإنهم...قليل فصلهم دون من كنت تصحب
ونفسك أكرمها وصنها فإنها...متى ما تجالس سفلة الناس تغضب

المشاركات: 8811 | من: في اي مـكان يـذكـر فـيـه اسـم الله | تاريخ التسجيل: مارس 2004  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
eeko
عضو نشيط
رقم العضويه 13835

This user is from Egypt
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ eeko   البريد الإلكتروني eeko   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه 
اولا شكرا على الرد
تانيا انا وديته لواحد بيفهم في الكمبيوتر قاللي يا اما السلك اللي جوه خربان مع اني ماظنش وقاللي يا اما البرنامج مش نازل عندك اللي هو جاي سي دي مع السي دي رايتر
وانا بقول كده لانه ان شغال قبل كده وبعد مافرمته بطل يشتغل
بس ال سي دي مش عندي للاسف اعمل ايه؟

المشاركات: 351 | من: ام الدنيا | تاريخ التسجيل: فبراير 2004  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه

إغلاق الموضوع   تثبيت الموضوع   نقل الموضوع   حذف الموضوع الموضوع الأقدم التالي   الموضوع الأحدث التالي
 - لطباعه هذا الموضوع
إذهب إلى:

إتصل بنا | منتدى السالمية دوت نت