قصته لازق فيني من الـ 2009 زي البيت الوقف وحتى محمد نص السالميه ينادوني فيه والنص الثاني مشعل
طبيعي
بعد جبدي انت والله واللهي ياخوي مدري انا شفت كلام الدوغجي قلت اقوله اهنيه وتوقعت احصل تفاصيل الخبر عندك بس اللي فهمتو منه انه مهرجان جديد انتاجه هو مع شنبو
صافو
عاشت ايامك ومشاءالله كلكم منورين
أسوم
انا اتفق معاك بشي هو بخصوص الفرقه والخربطه اللي تصير بس انها تاخذ بريك ما ودي خل الناس تعيش انا اول كنت اتضايق من فرقة خالد فؤاد بس عقبه قمت اقول يا زين ايامه قدام سعيد كمال حتى لما خذت وليد فايد كنت متوقع شي واو منهم الا انه ما فرق هي كحفلات ما توهجت وبرزت الا مع هاني فرحات حفلة 2010 تُدرس ترجع مع هاني وتشوف سنجوبه شلون اغانيها لايف معاه
أصالين
نورك يا حبييي .
[ أكتوبر 04, 2018, 08:36 AM: تم تحرير المشاركه من قبل: قآانون ]
مرسله في
اكتر واحد كان فاهم خرابيط اصالة عالمسرح كان خالد فؤاد وكان بيعرف يتماشى معاها لما تبتدي تعرب وتسلطن وتخرج برة النص وكان بيستحملها
الباقيين احسهم اول ما تطلع عن البروفا يبدؤا يلخبطوا غير اني بحس انهم بيزهقوا وبيبقوا نفسهم يقولولها خلصينا يا نجمة مش هنقعد طول الحفلة نقول يلا عادي مش حكاية عايزين نروح ننام بدري
ده بالنسبة للكيميا بينها وبين المايستروا
بالنسبة لجودة العزف فبرده خالد فؤاد كان افضلهم ويمكن الوحيد اللي حسيته اشتغل معاها صح وكان العزف رائع كان يحيي الموجي بس معرفش ليه ادته استمارة 6 بعد حفلة الاوبرا 2013
مرسله في
الموجي زحلقته بالصابونه بسبب القصيده الدمشقيه كانت ع اساسا هي الشي المهم اللي جايه تقوله في الاوبرا مع غنايه ام كلسون لما قرب وقت عزف الاغنيه قال لها شو رأيك حضرتك يا فندم نغيرها بسامحتك او ع اللي جرى فحمرت فيه و عطيته من دوك النظرات المقيته و مشت كلامها و من بعدها زحلقته
افضل مايسترية تعاملت معاهم اصاله هما المايستريه السوريين كانوا بالفعل اساتذه و كانوا فرقتها الخاصه في الحفلات الصغيره و الكبيره باسثتناء مصر و يضبطون لها توزيعات الاغاني زي الاستديو تقريبا بدون فزلكات و فلوهه العازفين المصريين خصوصا مجد جريده كان استاذ ، خالد فؤاد يظل افضل مايسترو مصري تعاملت معه بس كان بشع في عزف الاغاني الخليجيه
[ أكتوبر 04, 2018, 09:26 AM: تم تحرير المشاركه من قبل: Zak ' ]