مرسله في
نفس الانطباع ما كثير بحب هالاغاني اللي مع نفسها ميكس بين على ايه و لا لازم اعيش حق شيريف اغاني الدراما اللي منتظرها اغنيه الابجوره و اغنيه القروب الجديد
مرسله في
تيتو مش ضروري الهيت يكون شبه الاغنيه ضربت في الالبوم اللي فات او اللي قبله هل خانات الذكريات شبه يوم الرحيل او يا عالم او كبرتك على سيدك في كل البوم بتنوع و بتحط تقريبا نفس الستايلات بس كل مره في اغنيه من ستايل محدد هي اللي بتكون متلمعه و بتضرب و بين الاغاني الثلاث لحد الآن نكته بايخه هي اللي عندها مقومات الهيت ، بعيدا عن اعتراضنا في الاول عليها بس الحين تأكدت انهم مو منزلينها عبث كاول اغنيه و ع كل البلاتفورمز
مرسله في
مها ما قلنا شبه انا بتخان ، اغنيه دراما حلوه في وسط البوم ، لها ناسها و احبابها التوزيع فكرني بطرقعات هادي شراره و كيف بيوزع و يجدد و يدحش الايقاعات ببعضها
مرسله في
يا دي النيله في مفهومك للهيت اللي مع كل البوم تتكرر معاك ، ابغى بس اعرف شو تعريفك لهيت الالبوم ، من اللي دايما الاحظه ان تعريفك للهيت ، اغنيه حلوه معموله حلو داخله مزاجي جدن لقت انتشار لطيف = الهيت الهيت ما في احد بيتحكم به حتى صناعه ، يعني لو بتجي ع تسطير الهيت من اصاله و انصريها بتطلع باغاني ثانيه ، مثلا في شخصيه عنيده واضح انهم كانوا معولين ان الهيتات بتكون وحده من اغاني الشافعي بحكم انه كان ترند وقتها في ستين دقيقه كانت مبرمجه ان ملهمته و عايشه ع اللي فات وحده منهم بتضرب الهيت الجمهور هو اللي بيحددها ، و الا لو كان بيتحدد من صناعها او بذوق اشخاص محددة كان زي المعادله الكيميائيه حط ده ضيف عليه ده يعطيك ده ، و فكره ان هيتاها اغلبهم دراما تمشي مع نفس المنطق الاعوج للهيت اللي ماشي فيه ، و الا يا مجنون ، يمين الله ، لما جات عينيك في عيني هذول شو طبعا عطيتك اغاني فرايحيه في عهد التنكي لان هذي هي الفتره البارزه لنكديات اصاله اما مع العريان اختلف الوضع
و من جدك انا حبك هي هيت البوم شخصيه عنيده ، الارقام تقول كبرتك على سيدك حتى اصاله كانت تغنيها و بقرف بس لانها ضربت اكثر شي في الالبوم و تورطت بنجاحها اول ما نزلت 60 دقيقه و اغانيه غطت عليها بالنجاح ما صدقت عطتها اسثماره 6
[ أغسطس 09, 2019, 06:13 AM: تم تحرير المشاركه من قبل: „Zak ]