منتــدى الســالميــه إضافة موضوع جديد  إستفتاء جديد  إضافة رد
ملفي الشخصي | الدليل تسجيل الدخول | بحث | مســـاعدة | الألعاب | قائمة الإداريين | الصفحه الرئيسيه

الموضوع الأقدم التالي   الموضوع الأحدث التالي
» منتــدى الســالميــه » القسم الـفـنـي » ســـاحــة الفـــن العـــربــــي » عوده الذكريات____خذلك كوب قهوه واستمتع مع اطول رد بتاريخ السالميه _____مع مارل __ص61_ (الصفحه 61)

- إرسال هذه الصفحه لصديق!   الموضوع متكون من صفحات: 1  2  3  ...  58  59  60  61  62  63   
الكاتب الموضوع: عوده الذكريات____خذلك كوب قهوه واستمتع مع اطول رد بتاريخ السالميه _____مع مارل __ص61_
MOHD@Moderator
SHINY STAR
رقم العضويه 33139

This user is from Saudi Arabia
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ MOHD@     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
نسرين
عيضه عنده هيت مهما جرى منك وصار
وهو عراب انفجار ماصوره الاغاني الامارتيه

--------------------

Click for fullsize image

المشاركات: 11326 | من: السعوديه | تاريخ التسجيل: يونيو 2005  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
Maha7
عضو فعال
رقم العضويه 90813

أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ Maha7   البريد الإلكتروني Maha7   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
رد مقتبس:
المرسل الأصلي هو •.Ni.sri.na.•.:
يسعدني اني عشت هااللحظة التاريخية #وفاة طلال المداح اثناء سقوطه ع المسرح

" القصة كيف صارت ؟

شفت الحفلة بالصدفة ع mbc و انا بقول مع حالي
يا ترى اصالة راح تطلع ع هذه الحفلة "حفلات ابها" او لا
و الجمهور كل رجال او غير مسموح للمطربات و فجاة وقع من الكرسي وكان وشو تعبان بس مو مبين عليه شئ
:

طلال مداح [heartpump]

الله يرحمه رحمه واسعه .. للاسف ماوعيت عليه الا متاخر

انا كمان عشت اللحظه كانوا خالاتي يتابعونه ب اهتمام كان عندي 8 سنوات قاعده قرفانه وسطهم متى هالملل يخلص الا ويطيح
زعلوووا عليه مرررررره كانت ليله حزينه وكئيبه 💔

وانا اقول في نفسي لايكون من الاقارب وماعندي خبر 🤦🏻‍♀

كبرت وفهمت ايش يعني ذكرياتي تكون مختزله في حنجره 💔

،،

عيضه ضرب بمهما جرى واهمه

كنت اكرهههه صوووته [help]

اخنف بزيااده

--------------------

.
.

Click for fullsize image

.
.

المشاركات: 6199 | من: Ksa | تاريخ التسجيل: ديسمبر 2012  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
كان ياما كان
عضو نشيط
رقم العضويه 92225

أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ كان ياما كان     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
رد مقتبس:
المرسل الأصلي هو Maha7:
[QUOTE]المرسل الأصلي هو •.Ni.sri.na.•.:
[qb] يسعدني اني عشت هااللحظة التاريخية #وفاة طلال المداح اثناء سقوطه ع المسرح

عيضه ضرب بمهما جرى واهمه

اخنف بزيااده

الاسطورة عيضة المنهالي للحين ناجح بالامارات [applause] [super]

--------------------
 -

كان ياما كان في قديم الزمان

المشاركات: 423 | من: KSA | تاريخ التسجيل: أغسطس 2017  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
MOHD@Moderator
SHINY STAR
رقم العضويه 33139

أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ MOHD@     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
رد مقتبس:
المرسل الأصلي هو Maha7:
رد مقتبس:
يسعدني اني عشت هااللحظة التاريخية #وفاة طلال المداح اثناء سقوطه ع المسرح

" القصة كيف صارت ؟

شفت الحفلة بالصدفة ع mbc و انا بقول مع حالي
يا ترى اصالة راح تطلع ع هذه الحفلة "حفلات ابها" او لا
و الجمهور كل رجال او غير مسموح للمطربات و فجاة وقع من الكرسي وكان وشو تعبان بس مو مبين عليه شئ
:

طلال مداح [heartpump]

الله يرحمه رحمه واسعه .. للاسف ماوعيت عليه الا متاخر

انا كمان عشت اللحظه كانوا خالاتي يتابعونه ب اهتمام كان عندي 8 سنوات قاعده قرفانه وسطهم متى هالملل يخلص الا ويطيح
زعلوووا عليه مرررررره كانت ليله حزينه وكئيبه 💔

وانا اقول في نفسي لايكون من الاقارب وماعندي خبر 🤦🏻‍♀

كبرت وفهمت ايش يعني ذكرياتي تكون مختزله في حنجره 💔

،،

عيضه ضرب بمهما جرى واهمه

اخنف بزيااده

قبل فتره نزلت له اغنيه متصوع
وصارت لها رقصه ومقاطع وهبه وترند

--------------------

Click for fullsize image

المشاركات: 11326 | من: السعوديه | تاريخ التسجيل: يونيو 2005  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
,BasModerator
Salmiya Dj
رقم العضويه 83164

This user is from United States
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ ,Bas     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
رد مقتبس:
هلا الفن الخليجي في ركود و البركة في اصالة [rofl]

-

--------------------

Click for fullsize image

المشاركات: 20393 | تاريخ التسجيل: ديسمبر 2007  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
«[.MASTER.]»
عضو متميز
رقم العضويه 12532

This user is from Great Britain
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ «[.MASTER.]»   البريد الإلكتروني «[.MASTER.]»   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
https://www.youtube.com/watch?v=LCHa_cNYpPE
[heartpump] [crying]

--------------------

-
امــــــي [heartpump] A N N E

المشاركات: 40288 | من: U.A.E الامـــارات | تاريخ التسجيل: نوفمبر 2003  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
Lram
عضو مستمر
رقم العضويه 92236

This user is from Morocco
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ Lram     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
عندي بربرة وهذرة كثيرة عن الهزبة وتسلسل اعمال وكلام فاضي كثير على طول وكبر ارشيفه  -
فما تقرا وتقعد تبربر [Embarrassed] طويل قصير وش هذا ههه بلشوا اركضوا

الهزبة حاله حاليا يحزن حغيغة ً، يستفزني حد ياخد اراءنا او رأيي على الاقل على اساس ما ندري عن ارشيف النقم
ما يدري اني اسمعه من ايام وش حال الشقرة والأمرة خخخ
تراني من الالبوم اللي نزل فيه الغناية اللي بدايتها الفلكلور البور سعيدي (اشوف عينيكي)
اللي لطشها تمورة بعد عشرين سنة وعملها بغنايته قرب حبيبي وانا اسمع له.. لالالاي لاي لاي لاي خخخ
كانت تعجبني ووقتها كانت لذيذة هي وايش حال الشجرة اللي فيها لمسة من جو الفلكلور
التاكسي اللي جاي من الحمام عليه خميسة من قدام خخ تحسها قريبة من لهجة المغرب العربي
وغناية يا خلي نسمة هواك لما بتوصل لي ما عرفشي ايه اللي بيحصلي اهي اه اهي اه اهي ااااه خخخ
(هاي محمد منير هو ذاته نفس لحن يالالالي)
صحيح الالبوم باقي اغانيه توزيعات جريندايزر بحكم انه هذاك الستايل اللي كان واكل الجو
بس يبقى ارحم من اول اغانيه اللي بوقتها وصلتني متأخرة ولما سمعتها لقيتها ستايل انوشكا وهمهماتها وستايل يلا بينا يا اصحاب خخخ

البون هلا هلا ههه الحمد لله ع السلامة اشتقنا ليكم ياما تهئ
ماله؟ ماله ماله؟والله ماله.. هذا الستايل اللي مشي عليه باقي الثمانينات واول التسعينات (ويقولك ما استحلب عناوين+الحان+توزيعات اغانيه )
برضه كان لسه بيجرب نفسه وكانت واكله دماغه اغاني الفلكلور وبيمشي حاله، التوزيعات هذي تشتغل بالافراح والطهور والحناء والخ

كان له البوم ستايل محمد منير زيتون ما زيتون بس وسطه غناية ضربت نفس الستايل اللي ذكرته فوق (ماله ماله)
كانت اللزمة تعالي تعالي يبقى احنا كده خالصين (الغناية اللي استحلب منها بعدين ميال ميال خخ فديته)
طبعا بهالفترة كان عنده البومات معفنة بس برضه "كل عيش"..
اعتقد لو ما خانتني الذاكرة له كمان البوم بكائيات شاهي هاكر واستعملوها بفيلم او مسلسل مش متذكر
ضرب بعدها بغناية ميال ميال كسرت الدنيا وخصوصا لما استعملوها بالفيلم اللي مثل فيه، العفاريت، انتشرووووا
(باقي الالبون ما فيه شي يذكر وهذوك الستايلات عادي كان حتى محمد فؤاد وقتها ضارب قبل منه بكم سنة بيلا بينا يلا اللي اعادها هو كمان، مادري كانوا مصممين على الفلكلور)
والغناية اللي كانت بنفس الفيلم شوقنا اكتر شوقنا كمان ضربت وعلمت
كان طايح بالغنايات اللي اللزمة فيها كلمة تتعاد مرتين اللي غثونا بهم اخر عشر سنين
تراها موضة قديمة.. قمر قمر، كده كده، ميال ميال، ليلة ليلة، ماله ماله..الخ
اعتقد بعدها استغل نجاح اغاني الفيلم ونزل ما تخافيش وهذاك الستايل اللي ركز فيه ليومنا هذا مع التجديد بالتوزيع واختلافه كل سنة
حد فاكر غناية بالحب اتقمعنا صحيح حلوة وضربت عشان جملة وآدي القاهرة وادي بلدنا وكانت لإفتتاح دورة الالعاب الافريقية 91 بس الغنا بالفرنسي والانقلش وش كان يحس فيه؟

فيلم ايس كريم في جليم، عن نفسي يعجبني عادي يمرق وخصوصا النقمة الراحلة سيمون كان سوقها ماشي وكانت ميغا ستار وقتها ههه
الفيلم كان مليان اغاني اهمها واللي احبها رصيف نمرة خمسة الباقي روح سيمون ولطشاتها لمادونا طاغية

بلاش نتكلم في الماضي.. الماضي ده كان كله جراح
غناية قميلة اوي اوي وغريب ان باقي الالبون طاح بجبده
والحغيغة حتى التوزيعات هاذيك تبع غيار قوي والمطرب والمطربة ماسكين ديلهم وبيجروا ورا المايك تا يلحقوا الغنا ما اواطنها وتزعجني

ضحكة عيون حبيبي وكوفر فاندام ههه كان زمان دايما تلاقي غناية حلوة ضمن البوم عرة

تجربته مع الشاعري ب 94 بالنسبة لي كانت كاكا وما اثمرت بهيت مع ان سوق حميد كان ماشي ايامها
صحيح كان فيه اغنيتين تلاته يعدوا بس مب مستوى الغناية القميلة اللي تضرب.. زي ما تفكرنيش

ضربة المعلم هي اللي كانت بعدها براجعين رياض الهمشري وطارق مدكور همشروا كبدة حميد بالغناية هيت مهتهت
والكليب كمان(هاي تيتو العريان قوز ام جرابات)،
طلعت زين وعزت ابو عوف وحسن امام وعلاء ولي الدين الله يرحمهم كلهم
وابيض واسود وبعدها يدخل الهزبة بالالوان والبيانو وتلحقه الكمنجات وصوت الكورال راقعييييين
(بالمناسبة غادة عادل كانت نكرة ايامها وطالعة كومبارس بالفيديو لثانيتين يمكن)
من هالغناية وهو ينزل كل سنة هيت مهتهت يضرب ويزلزل ومعاه شوية غنايات حلوة تنسمع وتنحب

نور العين

قمرين،(+ وأنا.. بموت في حبك أنا، قلبي مع خالد، بحبك اكثر اها اها مع المغنواتية خراسيمو، خليك فاكرني)

عودوني، العالم الله،(+لو كان يرضيك، وهي عاملة ايه؟، صعبان عليا، واعمل ايه، قلبي اختارك)

اكتر واحد، ولا على باله، صدقني خلاص (+بعد الليالي، احبك اكرهك)

علم قلبي، انا عايش،(+حبيبي يا عمري، علمني هواك، كنزي)

ليلي نهاري، خد قلبي، ريحة الحبايب، قصاد عيني، وحشتيني، (+ الا هي، في بالي، يدق الباب)

كمل كلامك، وماله، وحكايتك ايه، (+ معاك بجد، بتخبي ليه، ايام وبنعيشها، لا يحرمني منك)

الليلة دي، نقول ايه، انت الغالي، (+ خليك معايا، ضحكت، قالت لي قول)

وياه، يهمك في ايه، الا حبيبي، (+ وحياتي خليكي، طمني، مالك، حلوة الايام، عيني وانا شايفه، بعدت ليه، بقدم قلبي، الله على حبك، اه م الفراق)

العلاك ابتدا باصلها بتفرق، ما تدري هي نقول ايه ولا وياه ولا شنو موضوعها وكلامها خخ
البوم بناديك تعالا مادري شقول كان فيه محاولة احترمها انه ينزل بالبوم توزيعاته مختلفة وتواكب النطنطة واللمض تضوي وتطفي بس ما اكتملت.. يمكن ببلع منه هللا هللا

رجع يرقعها بالبوم الليلة بس مادري صوته بقى مزعج ،
احب من الالبون لفتها بلاد، يا قلبها، جرا لي ايه، خلينا لوحدينا، مافيش منك، سبت فراغ،
بس مشكلتي مع الالبوم انه عندي على كل اغنية مأخد مش زي الليستة الكبيرة اللي فوق
البوماته الاربع (وشكلهم هيبقوا الخمس خخ) الاخيرة ما فهمت وش يبي من تكرار نفس ذات الشيء..
زي ما تاكل كل يوم نفس السلطة اللي شكلها من برا حلو بس طعمها كاكا ومن غير توابل..
بينسف ارشيفه على نار هادية .. ارشيف كبير وهيتات ونجاحات وييجي الحين يقولي احبك موت واحب برق الحوت.. اتنيل!

وفي الاخر هي اراء ، يعني لو سمعت غنايه له الحين وقلت عنها خايسة ما يعني اني مش فاهم مزيكته ولا مش عارف ارشيفه..
فييجي حد مادري حتى هو بنفسه عارف ارشيف الهزبة ولا لا او اساسا هل عاصره ولا سمع عنه بس خخخ
ينط يديني رأيه المعترف بيه دوليا وعلى مستوى المجرات في رأيي ويقعد يبربر كأن ذوقه جلامور وانا اللي ما افهم خخ
اذواق، ما عجبك رأيي عديه واتحفنا برأيك وخلاص ما خصك في اللي اقوله خخ..
عمرو دياب نجم كبير وارشيفه مب غنايتين ضربوا بالصدفة وهزتين وجينز ولا صدر ومخدتين
لا، بس ما يمنع انه عك عك السنين وعشان له جمهور طويل عريض
كان كل سنة بيستمتع باعماله فالعادي انهم لما ينزل مستواه ويقعد يلعب بينق بونق يستغربوا هما والوزرا والسياسيي
تعبت وانا اكتب.. نافست شسمه هذاك ذبابة البغل..

المشاركات: 2720 | تاريخ التسجيل: نوفمبر 2017  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
MOHD@Moderator
SHINY STAR
رقم العضويه 33139

حبيت مشاركتك

--------------------

Click for fullsize image

Heel Tito
عضو فعال جدا
رقم العضويه 91354

This user is from Egypt
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ Heel Tito     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
Omg

--------------------
 -
المنتدى يفتقر للهيت

المشاركات: 12442 | من: ماسر | تاريخ التسجيل: ديسمبر 2013  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
• مصطفى Mustapha •
عضو متميز
رقم العضويه 90614

This user is from Algeria
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ • مصطفى Mustapha •     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
رد مقتبس:
المرسل الأصلي هو Heel Tito:
Omg

+1 [Razz]

--------------------

-

الملكة [heartpump]

المشاركات: 18887 | من: الجزائر | تاريخ التسجيل: فبراير 2012  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
Lram
عضو مستمر
رقم العضويه 92236

أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ Lram     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
Click for fullsize image

سوري قايز حامت تسبدي كل من قال رأيه بغناياته الخايسه شبطوا بمعدته
+ اخدتني النوستالجيا [crying]
بس ما عليه كلوا خرا خخ ردي تستيف لمجمل اعماله مب كلها
اما رايي اخر كم سطر تحت شسويله ارشيفه كبير البغل وضخم عكس شخصيته المحمضة
وبرده اخر كم البون زق + احمدوا ربكم ما طاح سيرفر السالمية
الله يرحم ما كان يعلق بعد كم رد سريعين [girlie]

لوست يالحقير [crying] [rofl] صحيح انك واحد وسبعيني تبا لك

المشاركات: 2720 | تاريخ التسجيل: نوفمبر 2017  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
•.Ni.sri.na.•.
عضو فعال
رقم العضويه 76718

This user is from Syria
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ •.Ni.sri.na.•.     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
#marl

ما هذا [Eek!]

ذخلت جينس [rofl]

[ أغسطس 01, 2019, 05:50 PM: تم تحرير المشاركه من قبل: •.Ni.sri.na.•. ]

--------------------

-

-

-

المشاركات: 7042 | من: #عيش_سكر_وطن 🇸🇾 🇲🇦 | تاريخ التسجيل: نوفمبر 2006  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
Lram
عضو مستمر
رقم العضويه 92236

[Frown] [crying]

يا خسارة صوابعي في هالعقوز المتصابي [worried]

H@-92
عضو فعال
رقم العضويه 88194

This user is from Syria
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ H@-92   الموقع المفضل للعضو   البريد الإلكتروني H@-92   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس   عنوان ياهو ماسنجر nk.imad@yahoo.com  عنوان المسنجر nk.imad@yahoo.com
رد مقتبس:
المرسل الأصلي هو {MarL}:
عندي بربرة وهذرة كثيرة عن الهزبة وتسلسل اعمال وكلام فاضي كثير على طول وكبر ارشيفه  -
فما تقرا وتقعد تبربر [Embarrassed] طويل قصير وش هذا ههه بلشوا اركضوا

الهزبة حاله حاليا يحزن حغيغة ً، يستفزني حد ياخد اراءنا او رأيي على الاقل على اساس ما ندري عن ارشيف النقم
ما يدري اني اسمعه من ايام وش حال الشقرة والأمرة خخخ
تراني من الالبوم اللي نزل فيه الغناية اللي بدايتها الفلكلور البور سعيدي (اشوف عينيكي)
اللي لطشها تمورة بعد عشرين سنة وعملها بغنايته قرب حبيبي وانا اسمع له.. لالالاي لاي لاي لاي خخخ
كانت تعجبني ووقتها كانت لذيذة هي وايش حال الشجرة اللي فيها لمسة من جو الفلكلور
التاكسي اللي جاي من الحمام عليه خميسة من قدام خخ تحسها قريبة من لهجة المغرب العربي
وغناية يا خلي نسمة هواك لما بتوصل لي ما عرفشي ايه اللي بيحصلي اهي اه اهي اه اهي ااااه خخخ
(هاي محمد منير هو ذاته نفس لحن يالالالي)
صحيح الالبوم باقي اغانيه توزيعات جريندايزر بحكم انه هذاك الستايل اللي كان واكل الجو
بس يبقى ارحم من اول اغانيه اللي بوقتها وصلتني متأخرة ولما سمعتها لقيتها ستايل انوشكا وهمهماتها وستايل يلا بينا يا اصحاب خخخ

البون هلا هلا ههه الحمد لله ع السلامة اشتقنا ليكم ياما تهئ
ماله؟ ماله ماله؟والله ماله.. هذا الستايل اللي مشي عليه باقي الثمانينات واول التسعينات (ويقولك ما استحلب عناوين+الحان+توزيعات اغانيه )
برضه كان لسه بيجرب نفسه وكانت واكله دماغه اغاني الفلكلور وبيمشي حاله، التوزيعات هذي تشتغل بالافراح والطهور والحناء والخ

كان له البوم ستايل محمد منير زيتون ما زيتون بس وسطه غناية ضربت نفس الستايل اللي ذكرته فوق (ماله ماله)
كانت اللزمة تعالي تعالي يبقى احنا كده خالصين (الغناية اللي استحلب منها بعدين ميال ميال خخ فديته)
طبعا بهالفترة كان عنده البومات معفنة بس برضه "كل عيش"..
اعتقد لو ما خانتني الذاكرة له كمان البوم بكائيات شاهي هاكر واستعملوها بفيلم او مسلسل مش متذكر
ضرب بعدها بغناية ميال ميال كسرت الدنيا وخصوصا لما استعملوها بالفيلم اللي مثل فيه، العفاريت، انتشرووووا
(باقي الالبون ما فيه شي يذكر وهذوك الستايلات عادي كان حتى محمد فؤاد وقتها ضارب قبل منه بكم سنة بيلا بينا يلا اللي اعادها هو كمان، مادري كانوا مصممين على الفلكلور)
والغناية اللي كانت بنفس الفيلم شوقنا اكتر شوقنا كمان ضربت وعلمت
كان طايح بالغنايات اللي اللزمة فيها كلمة تتعاد مرتين اللي غثونا بهم اخر عشر سنين
تراها موضة قديمة.. قمر قمر، كده كده، ميال ميال، ليلة ليلة، ماله ماله..الخ
اعتقد بعدها استغل نجاح اغاني الفيلم ونزل ما تخافيش وهذاك الستايل اللي ركز فيه ليومنا هذا مع التجديد بالتوزيع واختلافه كل سنة
حد فاكر غناية بالحب اتقمعنا صحيح حلوة وضربت عشان جملة وآدي القاهرة وادي بلدنا وكانت لإفتتاح دورة الالعاب الافريقية 91 بس الغنا بالفرنسي والانقلش وش كان يحس فيه؟

فيلم ايس كريم في جليم، عن نفسي يعجبني عادي يمرق وخصوصا النقمة الراحلة سيمون كان سوقها ماشي وكانت ميغا ستار وقتها ههه
الفيلم كان مليان اغاني اهمها واللي احبها رصيف نمرة خمسة الباقي روح سيمون ولطشاتها لمادونا طاغية

بلاش نتكلم في الماضي.. الماضي ده كان كله جراح
غناية قميلة اوي اوي وغريب ان باقي الالبون طاح بجبده
والحغيغة حتى التوزيعات هاذيك تبع غيار قوي والمطرب والمطربة ماسكين ديلهم وبيجروا ورا المايك تا يلحقوا الغنا ما اواطنها وتزعجني

ضحكة عيون حبيبي وكوفر فاندام ههه كان زمان دايما تلاقي غناية حلوة ضمن البوم عرة

تجربته مع الشاعري ب 94 بالنسبة لي كانت كاكا وما اثمرت بهيت مع ان سوق حميد كان ماشي ايامها
صحيح كان فيه اغنيتين تلاته يعدوا بس مب مستوى الغناية القميلة اللي تضرب.. زي ما تفكرنيش

ضربة المعلم هي اللي كانت بعدها براجعين رياض الهمشري وطارق مدكور همشروا كبدة حميد بالغناية هيت مهتهت
والكليب كمان(هاي تيتو العريان قوز ام جرابات)،
طلعت زين وعزت ابو عوف وحسن امام وعلاء ولي الدين الله يرحمهم كلهم
وابيض واسود وبعدها يدخل الهزبة بالالوان والبيانو وتلحقه الكمنجات وصوت الكورال راقعييييين
(بالمناسبة غادة عادل كانت نكرة ايامها وطالعة كومبارس بالفيديو لثانيتين يمكن)
من هالغناية وهو ينزل كل سنة هيت مهتهت يضرب ويزلزل ومعاه شوية غنايات حلوة تنسمع وتنحب

نور العين

قمرين،(+ وأنا.. بموت في حبك أنا، قلبي مع خالد، بحبك اكثر اها اها مع المغنواتية خراسيمو، خليك فاكرني)

عودوني، العالم الله،(+لو كان يرضيك، وهي عاملة ايه؟، صعبان عليا، واعمل ايه، قلبي اختارك)

اكتر واحد، ولا على باله، صدقني خلاص (+بعد الليالي، احبك اكرهك)

علم قلبي، انا عايش،(+حبيبي يا عمري، علمني هواك، كنزي)

ليلي نهاري، خد قلبي، ريحة الحبايب، قصاد عيني، وحشتيني، (+ الا هي، في بالي، يدق الباب)

كمل كلامك، وماله، وحكايتك ايه، (+ معاك بجد، بتخبي ليه، ايام وبنعيشها، لا يحرمني منك)

الليلة دي، نقول ايه، انت الغالي، (+ خليك معايا، ضحكت، قالت لي قول)

وياه، يهمك في ايه، الا حبيبي، (+ وحياتي خليكي، طمني، مالك، حلوة الايام، عيني وانا شايفه، بعدت ليه، بقدم قلبي، الله على حبك، اه م الفراق)

العلاك ابتدا باصلها بتفرق، ما تدري هي نقول ايه ولا وياه ولا شنو موضوعها وكلامها خخ
البوم بناديك تعالا مادري شقول كان فيه محاولة احترمها انه ينزل بالبوم توزيعاته مختلفة وتواكب النطنطة واللمض تضوي وتطفي بس ما اكتملت.. يمكن ببلع منه هللا هللا

رجع يرقعها بالبوم الليلة بس مادري صوته بقى مزعج ،
احب من الالبون لفتها بلاد، يا قلبها، جرا لي ايه، خلينا لوحدينا، مافيش منك، سبت فراغ،
بس مشكلتي مع الالبوم انه عندي على كل اغنية مأخد مش زي الليستة الكبيرة اللي فوق
البوماته الاربع (وشكلهم هيبقوا الخمس خخ) الاخيرة ما فهمت وش يبي من تكرار نفس ذات الشيء..
زي ما تاكل كل يوم نفس السلطة اللي شكلها من برا حلو بس طعمها كاكا ومن غير توابل..
بينسف ارشيفه على نار هادية .. ارشيف كبير وهيتات ونجاحات وييجي الحين يقولي احبك موت واحب برق الحوت.. اتنيل!

وفي الاخر هي اراء ، يعني لو سمعت غنايه له الحين وقلت عنها خايسة ما يعني اني مش فاهم مزيكته ولا مش عارف ارشيفه..
فييجي حد مادري حتى هو بنفسه عارف ارشيف الهزبة ولا لا او اساسا هل عاصره ولا سمع عنه بس خخخ
ينط يديني رأيه المعترف بيه دوليا وعلى مستوى المجرات في رأيي ويقعد يبربر كأن ذوقه جلامور وانا اللي ما افهم خخ
اذواق، ما عجبك رأيي عديه واتحفنا برأيك وخلاص ما خصك في اللي اقوله خخ..
عمرو دياب نجم كبير وارشيفه مب غنايتين ضربوا بالصدفة وهزتين وجينز ولا صدر ومخدتين
لا، بس ما يمنع انه عك عك السنين وعشان له جمهور طويل عريض
كان كل سنة بيستمتع باعماله فالعادي انهم لما ينزل مستواه ويقعد يلعب بينق بونق يستغربوا هما والوزرا والسياسيي
تعبت وانا اكتب.. نافست شسمه هذاك ذبابة البغل..

وصفك دقيق جدا و بيشبه الحكي الي براسي عن عمر دياب 👌👌

--------------------

المشاركات: 5396 | من: syria | تاريخ التسجيل: سبتمبر 2009  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
MOHD@Moderator
SHINY STAR
رقم العضويه 33139

رد مقتبس:
المرسل الأصلي هو {MarL}:
[Frown] [crying]

يا خسارة صوابعي في هالعقوز المتصابي [worried]

بالعكس من اجمل الردود [rose]
اذا ماكتبت هالرد الطويل عن ذكرياتك واحاسيسك [kiss] [super]

تكتبه عن شو ؟ هوشه ؟ سب ؟ [iwantattention]

وماعليك من اللي يتحسس من طول وعرض الرد [Big Grin]

انا دعمتك بالعنوان لاعجابي بطرحك استمر [super]

وتسلم اصابعك [applause]

[ أغسطس 01, 2019, 06:32 PM: تم تحرير المشاركه من قبل: LoSt71 ]

--------------------

Click for fullsize image

الموضوع متكون من صفحات: 1  2  3  ...  58  59  60  61  62  63   

رد سريع
الموضوع:

Icon 1
  أيقونه 1     أيقونه 2     أيقونه 3     أيقونه 4     أيقونه 5     أيقونه 6     أيقونه 7  
  أيقونه 8     أيقونه 9     أيقونه 10     أيقونه 11     أيقونه 12     أيقونه 13     أيقونه 14  
  أيقونه 15     أيقونه 16     أيقونه 17     أيقونه 18     أيقونه 19     أيقونه 20     أيقونه 21  
  أيقونه 22     أيقونه 23     أيقونه 24     أيقونه 25     أيقونه 26     أيقونه 27     أيقونه 28  
  أيقونه 29     أيقونه 30     أيقونه 31     أيقونه 32     أيقونه 33     أيقونه 34     أيقونه 35  
  أيقونه 36     أيقونه 37     أيقونه 38     أيقونه 39     أيقونه 40     أيقونه 41     أيقونه 42  
  أيقونه 43     أيقونه 44     أيقونه 45     أيقونه 46     أيقونه 47     أيقونه 48     أيقونه 49  
  أيقونه 50     أيقونه 51     أيقونه 52     أيقونه 53     أيقونه 54     أيقونه 55     أيقونه 56  

كود HTML مفعل
كود المنتدى مسموح به.

الوجوه الفوريه

إرفاق ملف من

إضافة موضوع جديد  إستفتاء جديد  إضافة رد إغلاق الموضوع   تثبيت الموضوع   نقل الموضوع   حذف الموضوع الموضوع الأقدم التالي   الموضوع الأحدث التالي
 - لطباعه هذا الموضوع
إذهب إلى:

إتصل بنا | منتدى السالمية دوت نت