منتــدى الســالميــه إضافة موضوع جديد  إضافة رد
ملفي الشخصي | الدليل تسجيل الدخول | بحث | مســـاعدة | الألعاب | قائمة الإداريين | الصفحه الرئيسيه

الموضوع الأقدم التالي   الموضوع الأحدث التالي
» منتــدى الســالميــه » القسم الـفـنـي » ســـاحــة الفـــن الغـــربــــي » _____________Disney's Frozen: Frozen Fever_____________ (الصفحه 56)

- إرسال هذه الصفحه لصديق!   الموضوع متكون من صفحات: 1  2  3  ...  53  54  55  56  57  58  59  60  61   
الكاتب الموضوع: _____________Disney's Frozen: Frozen Fever_____________
howtodeal
Smart Star 2
رقم العضويه 10339

This user is from United Arab Emirates
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ howtodeal   البريد الإلكتروني howtodeal   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
رد مقتبس:
المرسل الأصلي هو [ L.O.V.E.R ]:

بخصوص ان ادينا منزيل نشزت باخر الاغنيه .. صج فشله

هي فنانة مسارح المفروض تعرف تتحكم بصوتها واعصابها على خشبة المسرح

بس ماتنلام لان الاوسكار له رهبه بعد

والاغنيه ماتستاهل التقطيع بهالشكل .. بروحها قصيره .. ماراح تاخذ وقت ..

وحبيت الين لما صلحت اسمها بعد ماخربط فيه جون ترافولتا

اديل دازيم [Embarrassed]

مادري شيصير فيهم هالمطربات وقت الاوسكار...
ايدها كانت ترجف ومتوتره وحالتها حاله..
بصراحه ومع محبتي الشديده لادينا وتاريخها بالمسرح
بس لحد الان ولا أداء لايف لLet it go عجبني الها..
بس ما زلت أشوفها اختيار مناسب لإلسا وأبدعت بالفلم..
مبروك للكل .. يستاهل الفلم و كتاب الأغاني لمحوا
انهم جاهزين يكتبون أغاني لفروزن 2 .. يعني يله
تلحلح يا مسيو لاسيتير قبل ما دريم ووركس يسرقونهم
منك..
على فكرة جنيفر لي دايما أحب طلتها.. بشوشه
وابتسامتها حلوة [heartpump]

--------------------
[  -

المشاركات: 7335 | من: الامارات | تاريخ التسجيل: يوليو 2003  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
A M I R
عضو نشيط جدا
رقم العضويه 90355

This user is from Saudi Arabia
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ A M I R   البريد الإلكتروني A M I R   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
كنت متوقع عرض مبهر للاغنية او اداء جبار لادينا عالاقل
بس للاسف ما ظبطت بس محد يلومها الفرقة كانت ماشية سريييييييع سرييييييع وفوقها مقطعين الاغنية وهي كانت مرتبكة ومبين عليها

[Embarrassed]

لكن الاهم ان الاغنية فازت بالأوسكار

[happy.]

[ مارس 04, 2014, 04:32 AM: تم تحرير المشاركه من قبل: Amir YF ]

--------------------
 -

المشاركات: 1978 | من: K.S.A - Jeddah | تاريخ التسجيل: أغسطس 2011  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
طبيعيAdministrator
مراقب
رقم العضويه 11956

This user is from Kuwait
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ طبيعي     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
الصراحة توقعت احتفال قوي اشوفة عندكم بس الموضوع ماتعدى تبريكات!!

ماعطاكم الله الي عطا معجبين احلام

شكلي بسوي كيكة اولاف ماسك الاوسكار واحتفل بروحي

المشاركات: 44721 | من: الـكـويـت | تاريخ التسجيل: أكتوبر 2003  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
A M I R
عضو نشيط جدا
رقم العضويه 90355

أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ A M I R   البريد الإلكتروني A M I R   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
^

[Big Grin]
هدوء ما قبل العاصفة
بس خل الاصدار يصير بين ايدنا وبتشوف الاحتفال على اصوله
[super]

--------------------
 -

المشاركات: 1978 | من: K.S.A - Jeddah | تاريخ التسجيل: أغسطس 2011  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
SA3OOD
عضو مستمر
رقم العضويه 88565

أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ SA3OOD     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
كلولولولولولولييييش
و لا مالت على فروزن
و لا مالت على "لن أعيش" ههههههههاي

مبروك ل كل فانز " فروزن " هذا الاكتساح
و الله اني فرحت من قلب و أتمنى انه "ديزني" تراجع
نفسها و تعرف من أين تؤكل الكتف و تبدا تشتغل لعصر ذهبي يديد ..

و أنا أقول انه ويه "فاء" فيصل حبيبي خير علينا
و أشكرك مرة ثانية على الموضوع الرائع الي جمعنا كل هالوقت و نحن في أنتظار و ترقب ل رائعة ديزني
بشتاق للموضوع لول و تحية كبيرة لك

--------------------

-

Roo7 Disney

المشاركات: 2027 | من: U @ E | تاريخ التسجيل: نوفمبر 2009  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
HolyAngemon
عضو متميز
رقم العضويه 89162

This user is from Norway
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ HolyAngemon   البريد الإلكتروني HolyAngemon   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 

احس ادينا نفس اليسا شغل استديوهات و تزبيط صوت لول [Razz]

للحين ماشفت ولا عرض لايف مثل ما قال ميود يبهر و يشفي الغليل [Mad]

--------------------

-

♬♥ a h l a m ♬♥

• W.A.S_Signature •

المشاركات: 17711 | من: K.S.A | تاريخ التسجيل: فبراير 2010  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
SA3OOD
عضو مستمر
رقم العضويه 88565

أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ SA3OOD     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
يا الفضيحة الحين الاغنية الي حازت الاوسكار
و طلعت أهم أغنية ل 2013 و اغنية للتاريخ
دبلجتها تكون "لن أعيش" ههه ننتظر ونشوف..

بالمناسبة بنت أختي الصغيرة متعلقة بفروزن بشكل غير طبيعي كل شوي تخليني افتح اليوتيوب على Let it go و تقعد تغنيها و حتى أخوي الصغير يغنيها و عالقة معاهم الاغنية و قلت لهم بشتري لك السي دي بالعربي جان تقول لي بنت اختي لا ابغيه بالانجليزي عشان لتت قو [bgrlaugh] [rofl]

[ مارس 04, 2014, 10:32 AM: تم تحرير المشاركه من قبل: SA3OOD ]

--------------------

-

Roo7 Disney

المشاركات: 2027 | من: U @ E | تاريخ التسجيل: نوفمبر 2009  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
HolyAngemon
عضو متميز
رقم العضويه 89162

This user is from Norway
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ HolyAngemon   البريد الإلكتروني HolyAngemon   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
لا تعيش روح موت [Razz]

--------------------

-

♬♥ a h l a m ♬♥

• W.A.S_Signature •

المشاركات: 17711 | من: K.S.A | تاريخ التسجيل: فبراير 2010  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
[ L.O.V.E.R ]Administrator
سوبر مصمم
رقم العضويه 3004

This user is from Quatar
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ [ L.O.V.E.R ]     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 

لول موقع انترتيمنت ويكلي كاتبين ان اسوء شي صار بالاوسكار بعد تسريحة شعر جون ترافولتا

هو طريقة نطقة لاسم ادينا

وواحد متفرغ فاتح اكاونت عالتويتر بإسمها الغلط لول

https://twitter.com/AdelaDazeem

-----------

ادينا ببرنامج "تونايت شو" تغني ليت ات جو بواسطة مجموعة من الألعاب [rofl]

عبيطه خخ

--------------------

-

-

المشاركات: 27170 | من: ~ NeverlanD ~ | تاريخ التسجيل: يوليو 2002  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
HolyAngemon
عضو متميز
رقم العضويه 89162

This user is from Norway
اديلا دزيم [crazy] [crazy] [crazy] [crazy]

--------------------

-

♬♥ a h l a m ♬♥

• W.A.S_Signature •

[ L.O.V.E.R ]Administrator
سوبر مصمم
رقم العضويه 3004

This user is from Quatar
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ [ L.O.V.E.R ]     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 

دان بوس مذيع نشرة الاخبار الصباحية على قناة WGN

يغني ليت ات جو على طريقته

-----------

اغنية لوف از ان اوبن دور لايف من الحفل اللي اقيم قبل فتره

https://www.facebook.com/photo.php?v=819554341394869

كريستن تجنن تجنن .. ادائهم روعه عالطبيعه [Big Grin]

--------------------

-

-

المشاركات: 27170 | من: ~ NeverlanD ~ | تاريخ التسجيل: يوليو 2002  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
Mazen.Abdullah
عضو نشيط
رقم العضويه 90184

أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ Mazen.Abdullah   الموقع المفضل للعضو     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 

تحذير ! ردي ملياااان حرق للفيلم !

قبل يومين أخيراً شفت تحفة ديزني الثالثة و الخمسين لأول مرة .. فروزن [heartpump] .. فروزن أكثر فيلم كنت حريص إنه ما ينحرق عليا أي جزء منه و الحمدلله شفته و أنا ما أعرف أي حدث مهم في الفيلم ، أنا كنت ناوي إني ما أشوفه إلا لما ينزل بالعربي بس بصراحة ما قدرت أستحمل و شفته للأسباب دي :
1-شفته علشان ممكن في أي لحظة ينحرق عليا و أكون أستنيت الفيلم على الفاضي
2- شفته علشان أعرف أنا كنت فرحان على إيش لما فاز بالأوسكار
3- شفته علشان أقدر أتخيل الدبلجة كيف حتطلع على ما تنزل
4- شفته علشان أنا كدة كدة لما ينزل حاخد الديفيدي بس و ما حاخد البلوراي يعني ما فرقت.. فلو حبيت أشوفه HD أشوفه على الأو إس إن لما ينزل
5- شفته علشان " قربت أعجز و أنا مستنية " [rofl]

المهم .. نرجع للفيلم :

يا نااااااس أنا إيش اللي شفته دا ؟ [Eek!] ديزني رجعت يا بشررررررررر [crying] ، ديزني اللي عملت حورية البحر و الجميلة و الوحش و الأسد الملك و علاء الدين و و و .. حسيت بإحساس ما أحس بيه إلا لما أشوف أفلام ديزني القديمة ، مليان سحر ديزناوي ، مليان دراما ديزناوية ، مليان موسيقى و أغاني ديزناوية رائعة ، مليان أحداث ديزناوية قوية و غير متوقعة ، مليان سوداوية ديزناوية .. روعة روعة روعة بكل معنى الكلمة ، والله عيني دمعت من روعته [crying] ، فيلم غنائي و الأغاني فيه جزء من الأحداث زي الكلاسيكيات القديمة
و الشخصيات تجنن و تعلق في الذاكرة من أول نظرة

آنا تجنن أحلى من رابونزل و مجنونة أكتر منها بمية مرة و بصراحة ما أتصورت إني ححبها أكثر من إلسا [heartpump]

إلسا وااااو وااااو جداً حسيتها شخصية واقعية و معقدة [eyelove]

أولاف حبييييييييييييييييييييييب قلبي أحلى شخصية جانبية شفتها بحياتي ، كأنه آيس كريم يمشي لول .. اللي يشوف الإعلانات يقول أولاف أهم شخصية بالفيلم بس الحمدلله وجوده كان حلو و خفيف و ظريف و طول ما هو موجود في الشاشة الإبتسامة ما تفارق وجهي [Smile]

كريستوف شخصيته حلوة جداً .. شجاع و شهم و قلبه أبيض .. شخصيته تشبه لفلين رايدر شوية بس دا حسيته طيب أكثر قلبه أبيض أكثر .. و حبيت طريقته لما يقلد صوت سفين على أساس إنه يتكلم لول

الحمد لله سفين كنت خايف يكون ظهوره زي ماكسيموس في تانجلد بس الحمدلله ظهوره كان عادي و حلو و ماله تأثير في الأحداث

و هانس عاد كان مفاااجئة الفيلم [Eek!]

هوا دا الفيلم اللي كنا مستنينه من زمان [applause]
--------------

المقدمة واو واو واو إيش الفخامة دي ؟ [Eek!]
طريقة ظهور لوجو ديزني و معاه الجوقة النرويجية الساحرة تجنن
فكرتني بالطريقة اللي ظهر بيها لوجو ديزني بأحدب نوتردام

و فجأة يظهر لوجو فروزن بشكل روعة و حبيت فكرة إننا وقت ظهور اللوجو كنا تحت الثلج

و للمرة الثانية على التوالي بعد رالف المدمر ما نشوف جملة " أفلام والت ديزني تقدم " قبل لوجو الفيلم [help]

أغنية frozen hart وااااااو خليط من أغنية أغنية البحارة في بوكاهونتاس على مقدمة أمير مصر .. و أخيراً بعد إنتظار سمعنا أغنية فيها كورال ديزناوي زي الكلاسيكيات القديمة [heartpump]
اللي فهمته من الأغنية إنها تتكلم عن قدرة إلسا الثلجية بشكل عام !

و بعدها نشوف أنوار السما نفس اللي في أخي الدب تاخدنا للقصر اللي فيها آنا و إلسا

آنا الصغيرة كيووووووووووووووت و هيا تصحي إلسا و تقولها the sky's awake so i'm awake من جد كيوت [rofl]

مشهدهم و هما يلعبو بالثلج حبييييته و حسيييت من الموسيقى إنه حيصير شي فجأة !!!

آنا تجري فوق جبال التلج اللي تسويها إلسا و إلسا تقولها أستني و تسرع و فجأة بوووم ترمي الثلج من يدها و تصيب راس آنا و يغمى عليها !

و أخيييييراً عرفت سر شعر آنا " طول الوقت كان على بالي إن آنا حيصير عندها قدرة ثلجية زي إلسا في نهاية الفيلم [Razz] "

المشهد يخليك تجلس على أعصابك
و فجأة ألسا تخاف و أولاف اللي بنوه يتكسر

مشهدهم و هما رايحين للغابة عند الأقزام حبيت فيه الثلج و هوا يمشي ورا إلسا

و حبيت جداً طريقة تخفي الأقزام

مشهد القزم العجوز و هوا يقول لإلسا إن الخوف حيكون عدوها ولازم تتحكم بقوتها ذكرني بمشهد حكيم القرية في بوكاهوناس و هوا يشرحلهم خطر أعدائهم

بعدها تبدأ أكتر أغنية كيوت و سوداوية سمعتها في حياتي !
do you want to build a snowman
يا ناس الأغنية فيها كمية سوداوية فظيعة و تعور القلب !!!
أنا قبل ما أشوف الفيلم كنت عارف إن في أغنية لآنا و إلسا و هما صغار بس كنت فاكرإنها حتجي و هما يلعبوا بالثلج و فرحانين بس ما كنت أتوقع إنها ممكن تكون سوداوية كدة

آنا تجنن لما تكلم إلسا من فتحة مفتاح الباب ههه
كيوت المقطع دا
Elsa : go away anna
Anna : okay bye [Frown]
أبوها و أمها أتسرعو جداً لما قررو إنها يعزلوها عن العالم علشان ما تإذي أحد كأنها وحش
صح كانو خايفين عليها و يبو مصلحتها بس برضو تصرفهم جداً غلط

تعور القلب و هيا تقول لأبوها يبعد عنها علشان ما تإذيه [Frown]

طريقة موت الأب و الأم تستحق أوقف و أجلس ساعة أصفق لديزني

مشهد صامت و موسيقى سوداوية و الموجة تبلع السفينة بالكامل

و بعدها يجي العزا و ما يكون فيه إلسا و تجي آنا تدق الباب على إلسا بيأس و تقولها
Please I know you’re in there, people are asking where you’ve been
They say ‘have courage,’ and I’m trying to, I’m right out for you, just let me in
We only have each other, it’s just you and me, what are we gonna do?
Do you wanna build a snowman ?
[Frown]
و بعدها تجلس آنا على باب غرفة إلسا تبكي و إلسا زيها في الجمب التاني [Frown]

" ما أنتبهت إن آنا كانت موجودة في العزا إلا في المشاهدة الثانية للفيلم !! "
--------------

و بعد 3 سنين في يوم تتويج إلسا كملكة أخيراً يفتحو أبواب القصر و يقابلو العالم
الدوق العجوز من يوم ما ظهر و أنا مش متطمن له .. أصلاً كنت فاكر إنه هوا الشرير في الفيلم [Razz]

يا ناس آنا تجنن بلا رابونزل بلا بطيخ
تحفة شعرها أول ما صحيت من النوم لوووول

و دوبنا مخلصين من do you want to build a snowman و روعتها تطلعلنا الأغنية الديزناوية الكلاسيكية " in the first time in forever "

مشاهد الأغنية روعة
ههههه آنا في قمة الهبل بالذات لما تروح عند اللوحات و تقلدها ولا لما تاكل شوجر راش لول
بالمناسة حبيت فكرة وجود رابونزل و فلين في الفيلم بشكل سريع و خصوصاً إن أكثر الناس جالسين يقارنو فروزن بتانجلد

إلسا تعذب و هيا تشوف الناس من الشباك و تطالع في صورة أبوها و تكرر كلامه

المهم بعد الأغنية يظهر يظهر الأمير هانز .. ههه آنا تجنن لما جلست تطالع فيه و متنحة

مشهد تتويج إلسا كملكة لإيرنديل روعة
شوفو كيف أول ما شافت الثلج في يدها على طول رجعت لبست القفازات

" بالمناسبة حبيت فكرة حركات الثلج حسب مزاج إلسا .. لما تكون خايفة و معصبة تسوي وحش من التلج و ثلوج حادة .. و لما تكون سعيدة و فرحانة تسوي أولاف ديزني أون آيس و تغني ليت إت جو [Razz] و هكذا .. "

المهم ... حبيت مشهد الحفلة لما آنا ينادو عليها بصفتها أميرة إيرنديل و توقف بعيد عن إلسا و فجأة يقولولها لأ أوقفي جمب أختك
و بعدين تبدأ إلسا تكلمها و تقوللها هاي و آنا مو مصدقة نفسها و تقول دي جالسة تكلمني ؟
و بعدها يبدأو يتكلموا مع بعض

أكثر شي يضحك في الحفلة هو الدوق هههه

رقصته خطيرة ولا لما ينحني لإلسا و آنا

آنا تحفة .. دوبها ماشية حزينة إلا فجأة تشوف هانس و تنسى الدنيا كلها هههههه .. ما تنلام آنا

أغنية love is an open door كانت صدمة بالنسبة ليا ... من يوم ما عرفت إنها حتكون بين آنا و هانس كان على بالي إنها حتكون مجرد أغنية رومانسية هادية بس طلعت تجنننننننن وااااو حبيتها حبيتها حبيتها كيوووت جداً الأغنية

آنا إيش الجنون و التهور اللي هيا فيه .. حبت شخص و وافقت تتزوجه و هيا أول يوم اشوفه ؟

ما ألوم إلسا لما رفضت إنهم يتزوجو
ولا ألوم آنا لما عصبت على إلسا في الحفلة و سحبت منها القفاز السحري اللي كان حابس الثلج و ما يخليه يظهر
الحوار في المشهد دا فظيييع و قوي .. برافو ديزني

أول ما فلت الثلج من يد إلسا و ينكشف سرها هنا أنا عيني ولا أتحركت من قدام الشاشة .. ردة فعل الدوق فكرتني بردة فعل فرولو لما شاف أزميرالدا تختفي

أكثر مشهد يشد الأعصاب لما إلسا خرجت من الحلفة و لقت ناس كتير قدامها و هيا خايفة إنها تإذي أي أحد فيها و فجأة تجمد النافورة بدون قصد

اللي كانت خايفة منه طول عمرها صار حقيقة بغمضة عين فقررت تهرب و تنعزل في الجبل بعيد عن الناس .. شكل إيرنديل و هيا تتجمد في المشهد دا جداً يخوف !
آنا لما قررت إنها تروح لوحدها ورا أختها و خلت هانس هوا المسؤول عن إيرنديل حسيتها جداً على نياتها .. هيا ما أتوقعت إنه ممكن تقابل مخاطر في رحلتها أو إن هانس يطلع شرير

--------------

و بعد المشهد دا تجي أهم و أحلى و أجمل أغنية بالفيلم ، الأغنية الأكثر من رائعة و الفايزة بالأوسكار و اللي صارت ظاهرة .. Let it goooo .. أغنية الحرية و التحرر من الأسر
مشاهد الأغنية روعة بالذات لما تبدأ تبني قصرها الجليدي و تغير شكلها
طبعاً أنا ما شفت الفيلم إلا و أنا حافظ الأغنية و مشاهدها صم ، و رغم دا حبيتها أكثر و أكثر لما شفتها مع الفيلم
بعدها لما آنا تدور على إلسا و تلاقي المحل حق أوكين .. ههه أوكين تحفة أحلى شي لما يقول هاي فاميلي و تطلع عائلة جوا حمام البخار و يقولولو " هو هو ! " هههه

مشاهد كريستوف مع آنا تموت ضحك من أول ما قابلو بعض ههه ضحك في ضحك لما طلع أوكين عملاق و طرد كريستوف

أغنية Reindeer(s) Are Better Than People عادية و ما فيها شي مميز بس برضو خفيفة و حلوة

أحلى شي في المشهد دا لما آنا رمت الكيس اللي فيه الجزر في وجه كريستوف هههه
ولا لما يكونو في زلاجة كريستوف و يجي يقولها معقول كنتي حتتزوجي شخص دوبك عرفتيه ؟ أهلك ما قالولك تنتبهي من الغرباء ؟ و بعدها تبعد عنه لول أهم شي لما حطت رجلها على الزلاجة هه

المكان اللي قابلو فيه أولاف يجنن .. و أولاف أول ما ظهر بدأت أبتسم لا إرادياً أغنية In Summer سمعتها قبل ما أشوف الفيلم بدون مشاهدها و حبيييتها أكثر بعد ما شفتها في الفيلم .. أحلى جزء في الأغنية

Kristoff: I’m gonna’ tell him
Anna: Don’t you dare
Olaf: In summerrrrrrrrr!
--------------
المهم ، لما رجع حصان آنا لهانس و عرف أنها في مشكلة و راح يدور عليها أفتكرت الجميلة و الوحش لما حصان أبو بيل يرجع لها و تعرف إنه في مشكلة و تروح تدور عليه .. هنا لما الدوق قال للإثنين اللي معاه إذا شافو إلسا يقتلوها هنا أتأكدت 100٪ إنه الشرير الرئيسي للفيلم بس خاب ظني و طلع هانس

لما قربو من قصر إلسا مت ضحك على المشهد دا ههه

-

ولا لما وصلو عند باب قصر إلسا و آنا مترددة تدق على الباب و أولاف جالس يقول يلا دقي .. شكلها ما تعرف تدق على الباب و بعدها آنا تقول خلونا دقية لوحدنا أنا و إلسا و يجلس الأخ أولاف يعد و يحسبلها دقيقة بالضبط و يدخل ههه ، و آنا تقول لإ لسا ليش ما نرجع مع بعض زي من زمان وبعدها إلسا تفتكر لما أصابت راس آنا و هما صغار و تقول لأ أرجعي و سيبيتي لوحدي
و هنا تبدأ إعادة in the first time in forever .. الإعادة واو من أقوى الإعادات اللي سنعتها لأغني ديزني بالذات في آخرها لما إلسا تقول آااااااااي كاااااااااااااااانت صوت ادينا فجر المكان
الإخراج في الأغنية خطييييير بالذات لما تبدأ إلسا تتوتر و المكان كله يصر عاصفة و مش عارف إيه .. لما إلسا أصابت آنا في قلبها حسيت قلبي أنا اللي وقف من كثر ما كنت مندمج لول

--------------

و بعدها يظهر الوحش مارشميلو و يرميهم برا القصر و آنا العبيطة ترمي عليه كورة ثلج
ههه شكل أولاف لما يخرج من وسط الشجر و هوا متلخبط تحفة هههه ... شوفو شكل إلسا و هيا متوترة و قصرها صار لونه أحمر

لما يوصلو عند الأقزام علشان يعالجو آنا مت ضحك على أولاف و هوا يفكر إن كريستوف مجنون و يكلم حجارة و يجلس يلهيه و يقول هاي كريستوف فاميلي و مش عارف إيه هههه

أغنية Fixer-Upper روووعة حبيتها جداً
القزمة اللي تقول Bulda: What’s the issue, dear? Why are you holding back from such a man? لازم لازم جيهان الناصر تلعب دورها في النسخة العربية

و بعد ما كريستوف يرجع آنا للقصر

تبدأ في نفس الوقت معركة الحراس مع إلسا .. المشهد يحبس الأنفاس بقوة .. أنا طول المشهد دا وًأنا أقول إلسا دي إيش ناوية تسوي حتقتلهم كلهم ولا إيش ؟ و شكل النجفة و هيا تطيح و تتكسر إبدااااع

ههه أولاف أحلى مشهد له لما يكون يتزحلق و يدخل واحد من البيوت و نسمع صوت وحدة تصرخ ههههه

--------------

الجزء الأخير من الفيلم من أحلى و أقوى الأجزاء الأخيرة .. كله صدمات x صدمات و أحداث غير متوقعة
نجي لمفاجئة الفيلم .. هانس الكلب أبداً ما شكيت فيه ولا 1٪ و أنصدمت جداً فيه
أول مرة يجي شرير خفي لديزني
خدع الشخصيات في الفيلم و خدع الماهدين كمان ! ما أتوقعت إنه ممكن يطلع بالحقارة دي
، أنخدعت فيه و هوا يدافع عن إلسا و عن آنا و خسااااارة فيه أغنية love is an open door بس لازم أعترف إني حبيت ظهوره في الفيلم بشكل عام و بجد أهني ديزني على فكرة الشرير الخفي اللي موجود زيه كتير في الواقع
حقييير أستغل برائة آنا لمصلحته
شكل آنا في الغرفة و هيا بردانة و تهمس لأحد يساعدها يوجع القلب ، ذكرتني ن
ولا شكل شعر إلسا و هوا يتحرك في العاصفة

بس لما هانس قال للدوق و شلته إن آنا ماتت ما أحد فكر يروح و يشوف جثتها ؟ على طول كدة صدقوه ؟

أولاف كيوت لما ساعد آنا و هيا محبوسة في الغرفة و جالس يقولها بعض الناس يستحقو نذوب علشانهم
بس كيف أولاف عرف مكان آنا و إنها في الغرفة المقفلة دي ؟!

مشهد العاصفة يخلي الجسم يقشعر
آنا ماشية بشويش و تنادي على كريستوف
و هانس يكذب على إلسا و يقولها أختك ماتت بسببك و تنهار إلسا و آنا تشوف كريستوف قرب منها و في نفس الوقت تشوف هانس ييا يقتل إلسا فتقرر تضحي بحياتها علشان أختها

آنا لما أتجمدت و أتحولت لتمثال ثلجي ما أدري ليش أفتكرت صعلوك لما أتحول لتمثال ذهبي في علاء الدين و ملك اللصوص
و مشهد إلسا و هيا تحضن آنا و تبكي و فجأة آنا ترجع للحياة فكرني بآخر مشهد في ليلو و ستيتش 2 لما ستيتش مات و ليلو جلست تحضنه و تبكي و فأة يرجع للحياة

حبيت إن ديزني فتحت عيننا إن الحب الحقيقي مو شرط يكون بين حبيب و حبيبته
ممكن يكون بين أخت و أختها نفس اللي صار هنا

و أخيراً إلسا عرفت كيف تسيطر على قوتها و تذيب الثلج و في المشهد دا نرجع نسمع الجوقة النرويجية من جديد مع موسيقى روعة

هانس مو كفاية عليه البوكس و الجملة اللي أخدهم من آنا يستاهل أسوأ من كدة

شوفوا الصورة دي [crazy]
http://25.media.tumblr.com/d4538cb8038253b626e190655163a261/tumblr_mzay6pMUsQ1qidzr6o1_500.gif

نهاية الفيلم حلوة و أحلى من نهاية تانجلد بألف مرة كان ناقصها حاجة وحدة بس ... أغنية ختامية
بعد ما يخلص الفيلم تظهر أغنية ليت إت جو حق ديمي لوفاتو ، آخر فيلم كان في نهايته أغنية من نفس الفيلم هوا طرزان .. بمناسبة طرزان ، ما لاحظتو إن النسخة الإنجليزية لما تخلص تجي أغنية " هتعيش هنا في القلب " و " عالمين " و النسخة العربية لما تخلص تجي أغنية " إبن الحياة " و " وياكو يا أغراب " ؟
بعد ما يخلص كاست الفيلم يجي الوحش مارشيميلو و يلبس تاج إلسا

و أخيراً تقييمي للفيلم 9 و نص من 10 ، و لو إنه يستاهل 10 من 10 بالراحة بس عدم وجود أغنية خاتمية ما قدرت أتراضى عنه أبداً .. كيف فيلم غنائي من أوله لآخره و ما يكون فيه أغنية ختامية

فروزن بجد يستاهل كل جايزة أخدها .. آي لوف يو ديزني و إن شاء الله تستمر على المستوى دا

آسف علشان طولت عليكم بس والله غصباً عني

دحين حروح أقرا الصفحات اللي فاتتني + أسمع ساوندتراك الفيلم + أشوف الفيديوهات حق الفيلم و كواليسه [nut]

[ مارس 07, 2014, 07:48 PM: تم تحرير المشاركه من قبل: Mazen Abdullah ]

--------------------

-

المشاركات: 635 | من: Disneyland | تاريخ التسجيل: يوليو 2011  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
SA3OOD
عضو مستمر
رقم العضويه 88565

يحليلك أخ مازن ردك خلاني
أتحمس اشوف الفيلم مرة ثانية
يا الله عقبال ما نشوف الفيلم مدبلج
ونتعلق فيه أكثر شرات ما نحن متعلقين فيها..

و على طاري ال osn لمحت لمحة سريعة في اعلانات ال OSN من فروزن شكله جريب بينزل فيه [heartpump]

--------------------

-

Roo7 Disney

Mazen.Abdullah
عضو نشيط
رقم العضويه 90184

أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ Mazen.Abdullah   الموقع المفضل للعضو     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 

رد مقتبس:
يحليلك أخ مازن ردك خلاني
أتحمس اشوف الفيلم مرة ثانية

[heartpump] [rose]

أنا الين دحين شفته مرتين و لسة ما شبعت منه [rofl]

----------------------

ترتيبي لأغاني الفيلم :

1- reindeers are better than people

2- in summer

3- fixer upper

4- frozen hart

5- love is an open door

6- do you want to build a snowman

7- for the first time in forever (reprise)

8- for the first time in forever

9- let it go [heartpump]

الكاريوكي حق الأغاني روعة بالذات ليت إت جو [nut]

--------------------

-

المشاركات: 635 | من: Disneyland | تاريخ التسجيل: يوليو 2011  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
بامبينا الاباصيري
عضو نشيط جدا
رقم العضويه 90205

أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ بامبينا الاباصيري     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
*,

حبيت بس امسي عليكم و اقولكم مبروك علي فوز فروزن بالاوسكار [Big Grin] [heartpump]

[ مارس 09, 2014, 09:30 PM: تم تحرير المشاركه من قبل: B a m b i n a ]

--------------------
*,

-

الحمد للهِ حمداً تستطبَّ بهِ جِراحُنا ..

وبِها يغدُو الفؤادُ غَنيّـاً ..
 [heartpump]

المشاركات: 1356 | من: ..... | تاريخ التسجيل: يوليو 2011  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
  الموضوع متكون من صفحات: 1  2  3  ...  53  54  55  56  57  58  59  60  61   

رد سريع
الموضوع:

Icon 1
  أيقونه 1     أيقونه 2     أيقونه 3     أيقونه 4     أيقونه 5     أيقونه 6     أيقونه 7  
  أيقونه 8     أيقونه 9     أيقونه 10     أيقونه 11     أيقونه 12     أيقونه 13     أيقونه 14  
  أيقونه 15     أيقونه 16     أيقونه 17     أيقونه 18     أيقونه 19     أيقونه 20     أيقونه 21  
  أيقونه 22     أيقونه 23     أيقونه 24     أيقونه 25     أيقونه 26     أيقونه 27     أيقونه 28  
  أيقونه 29     أيقونه 30     أيقونه 31     أيقونه 32     أيقونه 33     أيقونه 34     أيقونه 35  
  أيقونه 36     أيقونه 37     أيقونه 38     أيقونه 39     أيقونه 40     أيقونه 41     أيقونه 42  
  أيقونه 43     أيقونه 44     أيقونه 45     أيقونه 46     أيقونه 47     أيقونه 48     أيقونه 49  
  أيقونه 50     أيقونه 51     أيقونه 52     أيقونه 53     أيقونه 54     أيقونه 55     أيقونه 56  

كود HTML مفعل
كود المنتدى مسموح به.

الوجوه الفوريه

إرفاق ملف من

إضافة موضوع جديد  إضافة رد إغلاق الموضوع   تثبيت الموضوع   نقل الموضوع   حذف الموضوع الموضوع الأقدم التالي   الموضوع الأحدث التالي
 - لطباعه هذا الموضوع
إذهب إلى:

إتصل بنا | منتدى السالمية دوت نت