منتــدى الســالميــه إضافة موضوع جديد  إضافة رد
ملفي الشخصي | الدليل تسجيل الدخول | بحث | مســـاعدة | الألعاب | قائمة الإداريين | الصفحه الرئيسيه

الموضوع الأقدم التالي   الموضوع الأحدث التالي
» منتــدى الســالميــه » القسم الـفـنـي » ســـاحــة الفـــن الغـــربــــي » Dexter _______ The End :( (الصفحه 15)

- إرسال هذه الصفحه لصديق!   الموضوع متكون من صفحات: 1  2  3  ...  12  13  14  15  16  17  18  ...  31  32  33   
الكاتب الموضوع: Dexter _______ The End :(
N o M i D i AModerator
عضو فعال جدا
رقم العضويه 82078

This user is from Morocco
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ N o M i D i A     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
رد مقتبس:
المرسل الأصلي هو Barbie Girl:
انا النهاردة حلمت بالسيزون فينالى [crazy] [crazy] [crazy]

ديكستر ده اكل دماغى و بقى يجيلى فى الحلم كمان [nut] [nut]

مش قادرة اقولوكوا السيزون فينالى فى الحلم أد ايه كان تافه ...المهم انى كنت معجبة بيه اوى فى الحلم [rofl]

[crazy] [crazy] [crazy]
وصحيتي و لقيتي نفسك بتحبيه اكتر [Wink]
بتحصلي انا كمان [rofl] [rofl]

بس ياترى ايه اللي حصل في السيزن فاينالي [thinking]
قولي يا ختشي متختشيش احنا اسرة مع بعدينا [Razz]

الحمدالله عمرو بيوافقني الرأي بالنسبة لاستور السوسة
واضح انها حتسود عيشة لومن في السيزن اللي جاي [Big Grin]

رد مقتبس:
و الكتّاب دايما بيتفننوا انهم يعملوا مفاجأت لديكستر و هو مشغول و عايز يروح يقتل [Big Grin] [Big Grin]
مش عارفة اذا شفتو برومو الحلقة
و مش عايزة احرق عليكم الاحداث
بس كانه في مصيبة تالتة فوق راسه [Frown]

--------------------
 -

المشاركات: 11836 | من: المغرب | تاريخ التسجيل: سبتمبر 2007  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
Barbie Girl
عضو فعال
رقم العضويه 16155

This user is from Egypt
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ Barbie Girl   البريد الإلكتروني Barbie Girl   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
لأ هو انا الحقيقة صحيت حمدت ربنا انى مش كاتبة بالهبل اللى حلمته ده [rofl]

يا اختى انا حلمت خير اللهم اجعله خير ان ديكستر قال للناس على اللى بيعمله بس مقالهمش انه بيقتل و متسألنيش ازاى [rofl] ... هو زى ما يكون كده قالهم انه بيساهم فى قتل الناس دى و كل الناس عرفت الموضوع ده و حبوا ديكستر اكتر [bgrlaugh] ...

محرجة من نفسى و انا بحكى و الله [rofl] ... و لومن مكنتش موجودة فى الحلم بس استور و كودى عاشوا مع ديكستر [bgrlaugh]

انا مشفتش بروموز تانية و مش هشوف... بكرة اخر حلقة خالص [Frown] ... انا اصلا خايفة من الحلقة اووووووى ... حد يخاف من حلقة [rofl]

ديكستر [heartpump] [heartpump]

--------------------

-

المشاركات: 5090 | من: Egypt | تاريخ التسجيل: يوليو 2004  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
.... Amr ALi ....
عضو متميز
رقم العضويه 26891

This user is from Egypt
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ .... Amr ALi ....     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
هههههههههههههههههههههههههههههه

باربي حلم ده ولا فيلم

حبيت

ياما زمان ايام الطفوله الانهباليه كنت بحلم بكليبات اصاله ومياده هههههههههههههه وبسمع الاغنية وتعجبني قوي واصحى ناسيها طبعا

يلا بانتظار حلقه بكره بفارغ الصبببببببببببببببببببببببببر

--------------------
 -

اللهم احسن خاتمتنا

المشاركات: 23847 | من: مصر | تاريخ التسجيل: أبريل 2005  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
N o M i D i AModerator
عضو فعال جدا
رقم العضويه 82078

أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ N o M i D i A     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
[crazy] [crazy] [crazy] [crazy]
حبيت ازاي نسفتي لومن من الوجود [rofl]
حتى عقلك الباطن مش قادر يستحملها [rofl]

و الله يستر من حلقة بكرة [worried]
عندي امل ان الاحداث تكون لصالح ديكستر

--------------------
 -

المشاركات: 11836 | من: المغرب | تاريخ التسجيل: سبتمبر 2007  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
N o M i D i AModerator
عضو فعال جدا
رقم العضويه 82078

لقيت هالرد في احدى المنتديات الشقيقة [Big Grin]

رد مقتبس:
أتوقع أن عيد ميلاد هاريسون ( الأول ) ما راح يمر مرور الكرام

سونيا و ما أدراك ما سونيا

ستايلها الديني يذكرنا بشخصية ( آرثر )
خصوصاً لما وضعت تمثال القسيسة بريدجت ( أو مريم إيرلندا ) في غرفة هاريسون

ولو لاحظتوا في الموسم الرابع أن آرثر كان رجل دين بزيادة حبتين
حتى تسمية أولادة كانت على أساس ديني
البنت Rebecca : أو بالعربي ( رفقة ) زوجة النبي إسحاق عليه السلام
الأبن Jonah : أو بالعربي النبي ( يونس ) عليه السلام

الرابط الديني بين سونيا و آرثر تكلم عنه حتى ( جوردان تشايس )
يوم قابله في الفندق وسأله هل تم القبض على الثالوث؟
ووضح من خلال كلامه أن الثالوث رجل دين ومع ذلك عنده أسرار كثيرة

ايضاً سونيا تحدثت في أحد الحلقات مع ديكستر بشأن هاريسون و تصرفه العدائي مع الأطفال
وقالت : عندي أخ يوم كان صغير كان يعض الناس
والحين صار شخص ( نباتي ) ويعمل في مؤسسة خيرية

و كأن الكتّاب يحاولون يزرعون أساسات للموسم السادس من خلال هالحوارات البسيطة

لا ننسى بعد أن آرثر سبق و خبى علينا شيء في الموسم الرابع
و اكتشفنا بنته الثانية ( Christine ) في آخر الموسم
و اللي برضوه اسمها له علاقة ( بالمسيح ) عليه السلام

و بالتالي أتوقع أن ( سونيا ) لها علاقة بشكل او بآخر بـ ( آرثر )
سواء كانت ( زوجة سابقة ) أو ( أخت ثانية )

ايه رايكم [thinking]

--------------------
 -

Barbie Girl
عضو فعال
رقم العضويه 16155

This user is from Egypt
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ Barbie Girl   البريد الإلكتروني Barbie Girl   إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
رد مقتبس:
المرسل الأصلي هو N o M i D i A:
[crazy] [crazy] [crazy] [crazy]
حبيت ازاي نسفتي لومن من الوجود [rofl]
حتى عقلك الباطن مش قادر يستحملها [rofl]

exactly [rofl] [rofl] [rofl]

و بخصوص التحليل اللى انتى حطيتيه [worried] [worried] ... انا قلقت جامد اوى... بصى انا حاسة انه ممكن يبقى تفكير لحد خياله واسع اوى... بس احنا متعودين ان الكتّأب بيتحفونا بمفاجأت كتير فى الفينالى [help]

ممكن النانى سونيا يبقى وراها حاجة...مممممم مش عارفة انا خايفة [crying]

عمرو باشا..

انا احلامى طول عمرها افلام طويلة... ده اللى انا كتبته ده هو الجزء اللى انا فاكراه [rofl]

--------------------

-

المشاركات: 5090 | من: Egypt | تاريخ التسجيل: يوليو 2004  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
N o M i D i AModerator
عضو فعال جدا
رقم العضويه 82078

هو فعلا واضح ان صاحب الرد خياله واسع حبتين
بس انا في شي تعلمته من مشاهدتي للمسلسلات الامريكية و هو: nothing is what it seems
الله يستر و بس [Frown]

--------------------
 -

.... Amr ALi ....
عضو متميز
رقم العضويه 26891

This user is from Egypt
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ .... Amr ALi ....     إرسال رساله خاصه جديده       تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
نوميديا
حبيت قوي الرد اللي نقلتيه

فعلا ممكن قوي

بس انا ضد ان الواحد يستنتج قوي ويحلل كل مشهد كانو قاعد بمعمل تحاليل

اتفرجوا واستمتعوا بالمفاجات ومتحاولوش تحرقوا الاحداث بالتوقع ده

امي كده بتحب تعيش دور المخرجه وتتوقع ان كزا هيحصل وان فلان هو اللي قتل وفعلا بنسبة 90% بتطلع توقعاتها صح ههههههههه

باربي
احلامك جرايد
وردودك جرايد ههههههههههه

شكلك كنتي شاطره قوي فى التعبير بامتحانات اللغه العربيه

طيب افتكريلنا باقي الحلم نصبر نفسنا بيه على ما تنزل الحلقه بكره الصبح

زعلان قوي انها اخر حلقه بجد مقهوووووووووووووووور

سكوربيون فين بطل يرد ليه

--------------------
 -

اللهم احسن خاتمتنا

المشاركات: 23847 | من: مصر | تاريخ التسجيل: أبريل 2005  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
N o M i D i AModerator
عضو فعال جدا
رقم العضويه 82078

الحق يقال المسلسل الوحيد اللي كنت بستمتع بتحليل ادق تفاصيله هو لوست
الفانز كانو بيبدعو في تفسير كل تفصيلة من المسلسل
حتى الكتب اللي كان بيقراها سوير اتحللت [rofl]
والله ايام [heartpump]

صحيح باربي انتي تابعتي لوست؟
اذا لا، ضروري ضروري تشوفيه [Big Grin]

--------------------
 -

.... Amr ALi ....
عضو متميز
رقم العضويه 26891

This user is from Egypt
لوست احلى مسلسل تابعناه بشغف
وباخره انضحك علينا

بتصور المؤلفين لسه بيضحكو لحد الان على هبلنا

شفتيه المسلسل اللي قلتلك عليه ؟؟
وادي لينك لباربي كمان تحملو

--------------------
 -

اللهم احسن خاتمتنا

Barbie Girl
عضو فعال
رقم العضويه 16155

This user is from Egypt
يا عمرو ده انا بحمد ربنا انى بفتكر الحلم لما اصحى...افتكروا بعد كزا يوم كمان...كتير عليّا افتكر اى حاجة [bgrlaugh]

نوميديا... بالنسبة للوست سمعت عنه كتيييير و شفت منه حلقات بالصدفة على التلفزيون... بس مش متحمسة ليه ابدا... مش متخيلة انى اتفرج على ناس لمدة 70 حلقة و يبقوا ضايعين فى جزيرة اند ذاتس ات..

مسلسل ايه يا عمرو اللى اشوفه؟؟

انا خايفة من حلقة ديكستر اوى... بعد كده اكيد هبقى مقهورة

--------------------

-

N o M i D i AModerator
عضو فعال جدا
رقم العضويه 82078

شفت اول حلقتين
و حبيييييييييت
الاحداث للآن كلها ماشية تمام
و الاهم انهم بيضحو بالشخصيات بكل سهولة

باربي دة لينك تورنت لتحميل كل حلقات الموسم
بنصحك تشوفيه كمان
http://isohunt.com/torrent_details/140831353/Harper%27s+Island?tab=summary

بالنسبة للوست، انا مهبولة بيه لدرجة اني رضيت بنهايته [Frown]

--------------------
 -

N o M i D i AModerator
عضو فعال جدا
رقم العضويه 82078

رد مقتبس:
المرسل الأصلي هو Barbie Girl:

مش متخيلة انى اتفرج على ناس لمدة 70 حلقة و يبقوا ضايعين فى جزيرة اند ذاتس ات..

لا لا لا لا لا ثم لا
المسلسل ابدا مش كدة
فيه ابعاد و قصص تانية خالص [heartpump]
انتي بس شوفي و مش حتندمي [Frown] << حالة الهبل عندي مستعصية [nut]

--------------------
 -

,,Zak
عضو متميز
رقم العضويه 58744

This user is from blank
أيقونه 1 مرسله في     Offline  الملف الشخصي لـ ,,Zak         تحرير/حذف المشاركه   رد مع إقتباس 
لا عاد انا ما استحمل اقرا شي مستفز على لوستنـا [Frown] [heartpump] ... و اسكت [iwantattention] [iwantattention]

رد مقتبس:
بالنسبة للوست سمعت عنه كتيييير و شفت منه حلقات بالصدفة على التلفزيون... بس مش متحمسة ليه ابدا... مش متخيلة انى اتفرج على ناس لمدة 70 حلقة و يبقوا ضايعين فى جزيرة اند ذاتس ات..
اكيد مش ذاتس ات [Roll Eyes] [Roll Eyes] [Roll Eyes] [Roll Eyes] [Roll Eyes] [Roll Eyes] [Roll Eyes] ... على هالرد بتصيرين z list

-

نوميديا اكثر شي قاهرني ، مخليني مو حابب اكتر ردي الحاسم في لوست لول .... هو الفانز الي قاعدين يتنقذوا المسلسل بقصة

" المسلسل رائع و ما في منه لكنهم ما فسروا كلشي " ... مع انهم 95 % من الالغاز تم تفسيرها بشكل واضح و منطقي جدا [help]

و في قصص ثانية اذا الواحد رجع حضره من اول و جديد ، راح يلاقيها بتفسر حالها لحالها

حتى الفيديو القصير تبع new man in charge وضحوا فيه دارلتون بعض التفاصيل الي ما حبوا يحطوها في سياق احداث المسلسل

و جاوبوا عليها فهالفيديو بس لارضاء الفانز الي طفشوهم من كثر السؤال عنها

+ الي مو راضيين على النهاية ... اشوفها خيبة امال لنظرياتهم و تحليلاتهم لماهية السايدوايز ، اكثر من ان النهاية سيئة

( لما حسوا نفسهم اكلوا بومبة لنظرياتهم ...حقدوا على النهاية بس )

بقولها و بعيدها و بكرهها ، لوست ما راح ينعرف قيمته الا بعدين ... و الدليل ان كل مسلسل حاب يلفت الانظار هاليومين

يطلع بسوالف طائرات و كراشات ، ناجيين و فلاش باك ، فلاش فورد و الغاز ، ايمان و علم [Big Grin]

على كثر المسلسلات الي شفتها و اشوفها ، لا ان لوست حالة خاصة و جنون خاص ، حتى ما احسه مجرد مسلسل ... ملحمة عاطفية فانتازية ممتعة

* اكثر مواضيع لي في الساحة مشتغل عليها من كل قلبي هي تغطيات لوسـت ( انواع القلوب و المبالغات و الاوفرة للـوستنـا [heartpump] [heartpump] [heartpump] )

-

و حتى ما نخرج عن سياق الموضوع ، ناطر الوقت المناسب ، لحتى اكمل الموسم الثاني من ديكستر لحد الان محتفظ بالمواسم الاربعة الاولى

المشكلة اني في لي صاحب يحب ديكستر جدا ، بس على كثر ما هو حاقد على الموسم الثالث ، خلاني اتكاسل اكمله ... ناهيك على البلوة المسيحة ريتا [Roll Eyes]

[ ديسمبر 12, 2010, 07:39 PM: تم تحرير المشاركه من قبل: , zak ]

--------------------

-

المشاركات: 33937 | تاريخ التسجيل: أبريل 2006  | أرسل ملاحظه لمشرف الساحه عن هذه المشاركه
N o M i D i AModerator
عضو فعال جدا
رقم العضويه 82078

زاك روح يا شيخ الله يرضى عليك دنيا و آخرة [Big Grin]
بردت قلبي بكلامك عن لوست
رد مقتبس:
على كثر المسلسلات الي شفتها و اشوفها ، لا ان لوست حالة خاصة و جنون خاص ، حتى ما احسه مجرد مسلسل ... ملحمة عاطفية فانتازية ممتعة
اتفق معك بشدة

برايي لوست رح يضل عقدة لكل كتاب المسلسلات
اتمنى يجي مسلسل بنفس مستواه، مع اني بشك [Big Grin]

بالنسبة لديكستر
صحيح السيزن 3 كان الاقل مستوى
بس باكدلك انه رابع سيزن رح يبهرك
انت بس اتوكل على الله و كمله و ما رح تندم [Big Grin]

نورت الموضوع زاك [rose]

--------------------
 -

الموضوع متكون من صفحات: 1  2  3  ...  12  13  14  15  16  17  18  ...  31  32  33   

رد سريع
الموضوع:

Icon 1
  أيقونه 1     أيقونه 2     أيقونه 3     أيقونه 4     أيقونه 5     أيقونه 6     أيقونه 7  
  أيقونه 8     أيقونه 9     أيقونه 10     أيقونه 11     أيقونه 12     أيقونه 13     أيقونه 14  
  أيقونه 15     أيقونه 16     أيقونه 17     أيقونه 18     أيقونه 19     أيقونه 20     أيقونه 21  
  أيقونه 22     أيقونه 23     أيقونه 24     أيقونه 25     أيقونه 26     أيقونه 27     أيقونه 28  
  أيقونه 29     أيقونه 30     أيقونه 31     أيقونه 32     أيقونه 33     أيقونه 34     أيقونه 35  
  أيقونه 36     أيقونه 37     أيقونه 38     أيقونه 39     أيقونه 40     أيقونه 41     أيقونه 42  
  أيقونه 43     أيقونه 44     أيقونه 45     أيقونه 46     أيقونه 47     أيقونه 48     أيقونه 49  
  أيقونه 50     أيقونه 51     أيقونه 52     أيقونه 53     أيقونه 54     أيقونه 55     أيقونه 56  

كود HTML مفعل
كود المنتدى مسموح به.

الوجوه الفوريه

إرفاق ملف من

إضافة موضوع جديد  إضافة رد إغلاق الموضوع   تثبيت الموضوع   نقل الموضوع   حذف الموضوع الموضوع الأقدم التالي   الموضوع الأحدث التالي
 - لطباعه هذا الموضوع
إذهب إلى:

إتصل بنا | منتدى السالمية دوت نت